Active Radio ukončila spolupráci s Radiohousem

pátek, 17. ledna 2020, 08:45 Rádio , Aktualizováno MediaGuru

Active Radio ukončila s okamžitou platností ve čtvrtek v noci spolupráci s firmou Radiohouse. Reklamní spoty neměly být v pátek do vysílání nasazeny, nakonec se vysílají.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Společnost Active Radio (Křetínský, Tkáč) provozovatel stanic Evropa 2, Frekvence 1, Zet, Dance a Bonton, se rozhodla s okamžitou platností ukončit spolupráci s firmou Radiohouse (Media Bohemia). Ta měla původně skončit až na konci ledna 2020. Od února byl už od loňského roku avizován přesun rádií Active Radio na reklamním trhu k zastupitelství Media Club (skupina Prima).

Přestože původně neměly být reklamní spoty do vysílání stanic Active Radio zařazeny, nakonec se ve vysílání v pátek objevily. Od soboty ale už reklamní spoty Radiohousu vysílány nejsou. Active Radio  klientům nabízí, aby si odvysílání spotů zajistili přímou dohodou s firmou.  „V žádném případě nechceme, aby na to doplatili naši věrní zákazníci. Rádi bychom jim proto nabídli, aby si plánovanou reklamu objednali přímo u nás,“ uvedla Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio. Urychlení konce spolupráce vysvětlila porušováním smluvních závazků ze strany Radiohouse. „Velmi mě mrzí, kam celá situace došla. Bohužel nás k tomuto kroku donutila společnost Radiohouse svým jednáním,“ sdělila. 

Společnost Radiohouse označila krok Active Radio za šokující. Jde podle jejího vyjádření o jednostranné rozhodnutí, které je nečekaným a hrubým porušením platné smlouvy. Radiohouse jej vnímá jako nepřátelský akt vůči sobě, svým přímým i agenturním klientům a bude se domáhat náhrady škod všemi prostředky, uvedla společnost v pátek ráno. „Něco takového bylo pro mne za 30 let existence soukromého rozhlasového trhu dosud nepředstavitelné. Radiohouse se striktně drží platné smlouvy, aktuální vlastník skupina Media Bohemia se snaží trvale odchod Active Radio z portfolia Radiohouse konstruktivně a smírně řešit. Výsledkem je ale pouze šikana našich klientů, kteří mají zřejmě sloužit jako rukojmí pro podivnou arogantní hru rozhlasové skupiny Active Radio,“ uvedl Štěpán Ryska, jednatel firmy Radiohouse.

V reakci na vzniklou situaci vytvořila Radiohouse krizový tým a se všemi svými stávajícími klienty vstupuje bezprostředně v jednání. „Samozřejmě máme vůli s nimi koordinovat postup v náhradě škody, kterou jim skupina Active Radio způsobila,“ řekl dále Ryska. Radiohouse se rovněž za chování Active Radio klientům omluvila.

Společnost Radiohouse byla do loňského roku vlastněna rovnoměrně společnostmi Media Marketing Services (Media Bohemia) a Regie Radio Music (Active Radio). Vzhledem k ukončení spolupráce mezi oběma firmami se jediným vlastníkem v loňském roce stala společnost Media Marketing Services

Aktualizováno v pátek 17.1. 2020 v 10:10 o nasazení spotů do vysílání. Upravili jsme titulek.

Aktualizováno v pondělí 20. 1. 2020 o ukončení vysílání spotů Radiohousu.

-mav-