BigBoard žádá po vlastnících pozemků snížení nájemného

pondělí, 6. dubna 2020, 07:45 Outdoor MediaGuru

Jednička outdoorového trhu žádá pronajímatele pozemků, na kterých stojí plochy firmy, o snížení nájemného.

Zdroj: BigBoard Praha

Zdroj: BigBoard Praha

Společnost BigBoard Praha, nejsilnější hráč na trhu venkovní reklamy, oslovila pronajímatele, kteří firmě poskytují pozemky, aby jí po dobu nouzového stavu významně snížili nájemné. Důvodem jsou očekávané výpadky reklamních příjmů, které tvoří primární zdroj tržeb outdoorové skupiny. 

„V souladu s péčí řádného hospodáře se snažíme minimalizovat případné dopady současné situace na naši společnost, proto se připravujeme na možný pokles tržeb. Pronajímatelé jsou naši důležití partneři, kterých si velice vážíme. Zdroje na nájemné pochází pouze z peněz, které obdržíme od inzerentů, a proto je v současné situaci žádáme o finanční ústupky. A to z toho důvodu, abychom společnými silami nepříznivé okolnosti překlenuli," uvedla na dotaz MediaGuru.cz mluvčí společnosti Pavlína Stránská.

BigBoard se podle našich informací odvolává na významnou změnu okolností, způsobenou očekávaným poklesem české ekonomiky a zásadním zhoršením podnikatelského prostředí. Předpokládá rovněž, že pokles zájmu o reklamní a mediální služby bude trvat několik měsíců i po ukončení nouzového stavu. Sama firma už přistoupila k některým úsporným opatřením. Vzhledem k nastalé situaci žádá pronajímatele po dobu trvání nouzového stavu o snížení nájemného na minimum. A určité snížení cen nájmu navrhuje také po ukončení nouzového stavu na dobu jednoho roku. 

Nosiče venkovní reklamy, na které BigBoard prodává reklamu, jsou umístěny na pozemcích či jiných nemovitostech, které nejsou majetkem outdoorové společnosti. BigBoard si tyto plochy pronajímá.

BigBoard patří k nejvýznamnějším skupinám na českém mediálním trhu. Obrat firmy v předloňském roce dosáhl 1,1 mld. Kč. Do skupiny patří např. společnosti BigMedia, Czech Outdoor, Outdoor-akzent, Railreklam nebo News Advertising.

-mav-