Netflix měl loni 222 mil. předplatitelů, výhled pro 1Q je ale slabší

pátek, 21. ledna 2022, 07:25 TV, Internet & Mobil , Aktualizováno MediaGuru

Růst počtu předplatitelů služby Netflix dosáhl loni 9 %, celkem jich bylo 222 milionů. Výhled pro první čtvrtletí ale počítá s nižším přírůstkem, než analytici předpokládali.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

V posledním loňském čtvrtletí přidal Netflix 8,3 milionu zákazníků a ke konci roku 2021 evidoval celkem 221,8 milionu předplatitelů. Bylo to o 9 % více než na konci roku 2020.  Jen v Evropě, resp. v regionu EMEA registruje Netflix 74 mil. předplatitelů, jejich počet se ke konci roku 2021 meziročně navýšil o 5 %.

Celkové roční výnosy společnosti se loni vyšplhaly na 30 mld. USD, což představovalo 19% meziroční růst. 

V dopise akcionářům Netflix uvedl, že pokračující pandemie covid-19 a ekonomické těžkosti v několika částech světa zabránily vyššímu růstu počtu předplatitelů. Uvedl také, že je optimistický ohledně dlouhodobého růstu. Ve výhledu na první čtvrtletí 2022 ale odhaduje přírůstek pouze 2,5 milionu předplatitelů, což není ani polovina z toho, co analytici předpokládali. Naznačil rovněž, že kvůli silnější konkurenci, která oslabuje jeho pozici lídra ve streamování videa, čeká pomalejší růst počtu předplatitelů i v novém roce. Také z toho důvodu akcie Netflixu po oznámení výhledu klesly o 20 USD.

Během pátečního dne akcie Netflixu klesaly a kolem 17:30 SEČ odepisovaly zhruba 22 procent na 396,66 dolaru. Během seance se propadly až na 380 dolarů, což oproti čtvrtečnímu závěru představuje pokles o 25,2 procenta.

Netflix minulý týden zvýšil ceny na svém největším trhu, ve Spojených státech a Kanadě, kde podle analytiků růst stagnuje.

Vývoj přírůstku počtu předplatitelů, zdroj: Netflix

Vývoj přírůstku počtu předplatitelů, zdroj: Netflix

V posledních letech se na trhu prosazují další služby podporované konkurenty jako Walt Disney a Apple. Do streamování videa se snaží proniknout i televize, které tak chtějí získat diváky a část rozpočtů domácností. Růst konkurence je také jedním z důvodů, proč se Netflix loni rozhodl expandovat do videoher. Podle společnosti Parrot Analytics klesl podíl Netflixu na celosvětovém trhu streamovacích služeb během dvou let kvůli vzestupu konkurentů z 55 na 45 procent.

Investoři se stále více obávají, že Netflix se možná již blíží vrcholu své popularity. Tyto obavy způsobily propad akcií z jejich vrcholu 700 USD, kam se dostaly v půlce listopadu, o více než 30 procent, upozornila agentura AP.

-mav-, -čtk-

Aktualizováno 21.1. v 17:55 o vývoj akcií v pátečních odpoledních hodinách