Proud sází na spolupráci s pivovary i dalšími partnery

neděle, 20. února 2022, 08:05 Aktuality, Marketing MediaGuru

Minipivovar Proud, jenž sídlí v areálu Plzeňského Prazdroje, uzavřel první kompletní rok.

Zdroj: Proud

Zdroj: Proud

Minipivovar Proud, jenž sídlí v areálu Plzeňského Prazdroje, uzavřel první kompletní rok. První várku tým pod vedením ředitele Michala Škody a sládkové Lenky Strakové uvařil v rámci zkušebního provozu 29. září 2020, od té doby do konce loňského roku uvedl na trh celkem 23 různých druhů piva. Letos chce v představování novinek i nadále pokračovat. 

Minipivovar začal fungovat v době covidové pandemie, kdy byly zavřené hospody. Kvůli tomu se musel velmi rychle přeorientovat ze sudů na lahve a zároveň rozběhl atypické prodejní kanály. Příkladem je e-shop či zavážení různých kaváren či menších bister s třetinkovými lahvemi. 

Proud je nyní k dostání v pivních barech, ochutnávkových pivnicích, prémiových restauracích, pivotékách, kavárnách, bistrech, farmářských obchodech – například v Pivotéce v Pivovarském muzeu v Plzni, Pultu, Pivstru, pivotéce sedm° či ostravském Docku. Nově budou piva z Proudu v nabídce restuarace Na Spilce na nádvoří Plzeňského Prazdroje, která se letos otevře po rekonstrukci. „Přestože jsme kvůli omezením spojeným s covidovou pandemií začali plnohodnotně zavážet sudové pivo až od května, dostali jsme se v průběhu roku na zhruba 100 provozoven,“ popisuje Michal Škoda. 

Dále k distribuci využívá minipivovar také eventy – v průběhu léta se zúčastnil více než 40 akcí po celé republice – od pivních festivalů, gastro akcí, hudebních festivalů až třeba po koncerty Léta v Prazdroji na nádvoří pivovaru nebo akci Den s rektorem Západočeské univerzity. V prodeji jsou piva na Rohlík.cz v kamenných prodejnách Albert a Makro v Praze a Plzni.

Pivovar Proud spustí e-shop, plánuje zážitkové programy

pondělí 7. prosince 2020

Stálé portfolio Proudu tvoří čtyři piva vařená metodou svrchního kvašení a jednoho ležáku. Z nich je nejprodávanější Ventill – ležák 11, TheMže – Pale Ale 10 a nealkoholické pivo Proovan inspirované stylem Hazy IPA. Součástí stálé nabídky je také Soutock – žitná IPA 13 – a Cotel – Stout 14.

Sortiment průběžně doplňují sezónní speciály a limitované edice experimentálních piv. „Jednou z našich klíčových hodnot je spolupráce, a to nejen s jinými pivovary, jako je Zhůřák nebo Zlatá kráva, ale také s dalšími partnery na přípravě zajímavých piv ozvláštněných o přidané ovoce, koření nebo kávu,“ říká Michal Škoda. Konkrétně jde o Pepper Saison okořeněný Kampotským pepřem, což je výsledek spolupráce s belgickým sládkem Davidem Raetsem a českou značkou Pepper..field, nebo Yuzu Ale, vytvořený spolu s Yuzu by CrossCafe. Nejnovějším počinem je Bockoffka – světlý bock obohacený výběrovou kávou z Kostariky, kterou dodala česká pražírna Dos Mundos.

Rovněž Proud spolupracuje i s destilérkami a vinaři, z čehož vzešla řada Barrel-aged čítající za minulý rok sedm produktů, například světlý bock Batch #05, osm měsíců stařený v sudu po Trebitch Czech Single Malt, silné temně černé pivo Batch #06, osm měsíců stařené v sudu po červeném víně z uhersko-hradišťského Vinařství Medek, nebo Stout Batch #07, osm měsíců stařený v sudu po Trebitch Czech Single Malt.

Letos chce minipivovar v nastaveném tempu pokračovat. „V letošním roce chystáme spoustu sezónních novinek. Asi nejblíže je pivo, které budeme vařit, stejně jako vloni, 8. března v rámci celosvětové akce Pink Boots Collaboration Brew Day. Tentokrát půjde o pivní styl american pale ale (APA) za použití speciální směsi chmelů vybraných pro tuto konkrétní příležitost. Dále chystáme několik druhů tzv. kyselých piv ve stylech berliner weisse, gose a sour IPA. Plánujeme také pšeničné pivo stylu witbier nebo tmavé pivo s použitím kokosu. Čeká nás také uvedení dalších barrel-aged piv, konkrétně Brut IPA 22 – pivo stařené v sudech po bílém a červeném víně,“ prozrazuje Michal Škoda. 

-stk-