Mediální slovník

Reklamní agentura

Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších), tedy obsah a formu komerční komunikace, a to na základě zadání (kreativního briefu) klienta.

Reklamní agentura historicky zajišťovala pro své klienty veškeré aktivity spojené s reklamou. S postupem doby se projevila specializace a tato struktura tzv. full-service agentur se rozpadla, od reklamních agentur se oddělily mediální agentury, PR agentury, agentury specializující se na pořádání všemožných aktivit, jako jsou ochutnávky, promo akce, koncerty, vznikaly i samostatné kreativní shopy. Dnes na trhu existují jak full-service agentury nabízející široké spektrum služeb, tak i menší agentury.

Dalším vývojem se došlo k názoru, že důležitá je jednotná, vnitřně soudržná komunikace, duchem propojená napříč všemi možnými komunikačními kanály (médii).

Proto si reklamní agentury začaly říkat komunikační agentury.

Související pojmy:

Advertising agencyChannel Neutral PlanningKomunikační agenturaMediální agentura

Kategorie