Výhody a nevýhody televizní reklamy

úterý, 3. října 2017, 17:32

Televizní reklama dokáže vytvořit velký zásah, je ale v absolutních částkách nákladnější.

Výhody: Proč ANO?

  • Audiovizuální prezentace je ze své podstaty jednou z nejlepších výukových metod. Spojení obrazu se zvukem umožňuje předvést produkt, jeho funkční benefity, sdělit příběh, budovat image značky či přímo prodávat.
  • TV je velmi přesvědčivé médium. Právě proto, že se zde dají použít techniky velmi blízké osobnímu prodeji, vznikl i teleshopping. Pomocí vyprávění příběhů dokáže TV vzbudit emoce, vybudovat asociace se značkou.
  • Televize má díky svému unikátnímu postavení v denním koloběhu diváků (průměrný divák v ČR u ní stráví průměrně tři a půl hodiny) silný potenciál zásahu.
  • Zásah (reach) vybudovaný TV je velmi rychlý – informaci lze doručit většině obyvatel v ČR během několika málo dní. Pokrytí je celostátní. Díky TVmetrovému měření dokážeme TV zásah přesně zacílit. U sportovních přenosů oslovíme mužské cílové skupiny, u telenovel zase divačky.
  • Televize nabízí v přepočtu na oslovené diváky cenově velmi efektivní zásah ve srovnání s jinými médii.

Nevýhody: Proč NE?

  • TV reklama je v absolutních částkách nákladná. Minimální investice pro samotný nákup reklamního prostoru se pohybuje cca v řádu jednotek milionů korun. Navíc je potřeba počítat i s produkcí TV spotu, která běžně stojí podobné peníze.
  • Jen přibližně 60 % lidí sledujících televizi v hlavním vysílacím čase (prime-time) věnuje plnou pozornost televizní obrazovce. Pozornost je ještě nižší v jiných částech dne. 
  • Televize je ze své podstaty pasivně sledované médium.
  • Menší pružnost – televizní kampaně je nutno plánovat s dlouhodobým předstihem, protože nákup reklamních časů začíná třicet dní před začátkem měsíce, ve kterém kampaň poběží.
  • Obtížný zásah některých cílových skupin – teenageři, podnikatelé a lidé s vyšším vzděláním sledují televizi méně než ostatní.