Mediální slovník

Diminishing returns

Snižující se účinek / návratnost investic. Popisuje skutečnost, že za každou investovanou korunu v médiích dostáváme méně mediálního výkonu než za korunu předešlou.

Příklady:

a) Za první dva miliony korun oslovíme televizní kampaní 40 % populace. Pokud přidáme další dva miliony, oslovíme navíc už jen cca  20 % populace (a samozřejmě oslovíme znovu mnoho z těch diváků, kteří již reklamu viděli).

b) Za dva miliony korun nakoupíme na určité TV stanici 100 GRPs (CPP = 20 000 Kč), třicetivteřinového spotu nebo 50 GRPs spotu o dvojnásobné délce (příplatek 100 %).
Investice vynaložené na příplatek za delší TV spot mají nižší návratnost, protože minutový spot nepřináší ani zdaleka dvojnásobek účinku 30″ spotu.

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.