Mediální slovník

Google

Google [Gůgl] je jedna z nejvyýznamnějších globálních technologických firem světa. Během studií ji založili dva spolužáci Stanfordské univerzity Larry Page a Sergey Brin.

Google začínal jako internetový vyhledávač, který díky revoluční technologii PageRank dosahoval nesrovnatelně lepších výsledků hledání, než jeho tehdejší konkurenti. Google tak získal velmi rychle na oblibě, stal se nejpoužívanějším vyhledávačem na světě a postupně se začal rozšiřovat i do dalších oblastí internetu.

V současnosti Google provozuje cca 150 služeb/technologií, z nichž mezi nejvýznamnější patří:

Google.cz/com – nejpoužívanější internetový vyhledávače na světě
YouTube – největší videoserver na světě a druhý největší vyhledávač
Google Chrome – nejpoužívanější webový prohlížeč
Android – nejpoužívanější operační systém pro chytré telefony
GoogleMaps – nejpoužívanější mapy na světě
Gmail – nejpoužívanější e-mailová služba světa
Google Analytics – nejpožívanější web-analytický nástroj

Google se dále zabývá oblastmi hi-tech výzkumu (Google X), do kterých spadají věci jako:

Google Loon – projekt pokrývání internetovým připojením celý svět pomocí horkovzdušných balónů
Google Car – vývoj auta bez řidičů
Project Wing – doručovací služba s pomocí dronů
Google Glass – vývoj brýlí pro virtuální realitu.

Většinu příjmů Googlu generují jeho reklamní systémy – především Google Adwords. Systém AdWords rozšířil do online marketingu aukční systém a quality score (zohledňování kvality a relevance reklamy) a Google se stal evangelizátorem nového paradigmatu marketing – tzv. výkonnostního marketingu. AdWords se stal nejpoužívanějším reklamním systémem na světě a krom reklamy u vyhledávání umožňuje relevantní cílení i video-reklam, mobilních reklam či dalších imagových formátů. V současnosti má Google (krom Adwords) ještě Doubleclick (komplexní systém pro plánoávní, nákup, správu, optimalizaci a tvorbu reklam).

V roce 2015 byl Google začleněn pod nově vzniklou holdingovou společnost Alphabet.

google-doodle-mediaguru

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.