Formáty internetové reklamy

Full banner
Horizontální reklamní proužek
468*60

Leader board
Horizontální reklamní proužek – jeho různé modifikace
745*100
775*100
750*200
900*200

Ahead
Horizontální reklamní proužek umístěný v záhlaví stránky
745*120
1000*120

Square
Čtverec 125*125

Big square
Velký čtverec
250*250
300*300

Skyscaper
Vertikální reklamní proužek
120*600
160*600

I-layer
Banner složen ze dvou vrstev:
– menšího – základního banneru, který je umístěn na stránce fixně a
– většího banneru nebo vrstvy animace, která se rozbaluje buď automaticky nebo po najetí myší (mouseover). Tento formát má omezení:
– automaticky po načtení stránky se jednomu uživateli otevře určitý limitovaný počet za den nebo týden
– poté jenom po najetí myší na základní banner
– animace mimo základní banner je omezena zpravidla 5 sekundami a musí obsahovat křížek na zavření.

Sticked banner
Banner, který je „přilepen“ zpravidla ke spodnímu okraji stránky i po dobu pohybu po stránce. Jelikož překrývá text stránky, je potřebné, aby obsahoval křížek na zavření.

Interstitial
Reklamní formát, zobrazující se přes celé okno prohlížeče, který se objeví zpravidla na 5 sekund před načtením požadované stránky. Kreativně zpracován může být ve statické nebo dynamické podobě.

Out of the Box
Malý objekt, který se pohybuje nebo „poletuje“ po stránce a po určité době zmizí.

Cosmic Cursor
Animace klienta, která je připojena ke kurzoru myši. Tento formát je vhodný pro image kampaň. Není proklikávací.

P.R.
Jedná se o textovou formu reklamy. Na server je umístěn článek dodaný klientem (může obsahovat i obrázek nebo URL adresu na stránky klienta). Tento článek je označen jako placený text a každý dodavatel jej umísťuje na web jinou formou:
– jako článek mezi ostatní články
– mezi tiskové zprávy – do rubriky komerčních sdělení.

Watermark
Podkres textu stránky logem klienta, které je v bledých ale dostatečně viditelných barvách. Není proklikávací, je vhodný pro image kampaně.

Skinning
Jedná se o dlouhodobou formu reklamy, kdy je design stránky nebo stránek serveru (barvy, písmo) přizpůsoben korporátnímu konceptu klienta.

Direct mail
Samostatný mail klienta, který je poslán na vybranou cílovou skupinu uživatelů databáze serveru.

Videobanner
Reklamní formát, kde je v jeho části nebo přes celou plochu promítáno video (většinou digitalizovaný televizní spot).

Textové formáty PPC reklam
Standardně se jedná o několik textových řádků. Např. Google AdWords a Seznam Sklik mají parametry
1.řádek 25 znaků
2.řádek 35 znaků
3.řádek 35 znaků
4.řádek viditelné URL
5.řádek cílové URL

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.