Výhody a nevýhody internetové reklamy

Proč Ne?

Internet je komplexní. Vysoké množství služeb, serverů a technologií vyžadují vyšší odbornou znalost než jiná (tradiční) média. Internet využívá více než populace starší 15 let. Na internetu je těžké zasáhnout některé cílové skupiny (např. starší občany).

Proč Ano?

Neustále se zvyšující penetrace a čas trávený online. Na internetu je majetnější a mladší (perspektivnější) cílová skupina. Je možno použít jak imagové, tak informativní kampaně. Je možno cílit (search marketing) x-násobně přesněji než v jiných media-typech (pouze dle afinity). Není třeba odhadovat, kdy která cílová skupina bude online – reklama uživatele zasáhne ve chvíli, kdy se připojí. Lepší kontrola nákladů a konverzního poměru (PPC/PPA). Možnost využití velkého množství způsobů oslovení potenciálních zákazníků. Internet je zcela jistě budoucnost.

Je třeba se zeptat, proč tradičním médiím klesají ukazatele sledovanosti. U TV klesá doba strávená před TV obrazovkou, Češi tráví méně času poslechem rozhlasu, klesá prodaný náklad tisku…Jedním z důvodů jsou neoddiskutovatelně nová média aneb internet a spol.
V souvislosti s tím klesá účinnost klasických mediálních kampaní. Nedodávají ten zásah co kdysi, klesá pozornost věnovaná jak reklamám v TV, tak i v ostatních media typech. A nová média je – nepříliš překvapivě – dokážou nahradit.

Reach – tradičním médiím klesá sledovanost, je nutno zařadit nová média pro navýšení reache. Internet to dokáže, protože lidé kteří mají doma internet, sledují TV o 23 % méně (Zdroj: ATO, TV metry v ČR, 1-7/2007).

Engagement – spotřebitelé chtějí interakci se značkou, s produktem. To klasická média neumožňují. Internet umožňuje na jedné straně udržet konzistenci (hodnoty) značky, ale zároveň ji natolik přizpůsobit požadavkům spotřebitelů, že je zaujme buď značka nebo message.

Reputation – v časech, kdy spotřebitelé činí rychlá rozhodnutí podle různých internetových zdrojů by značky měly být přítomny a monitorovat své dobré jméno na internetu

Transaction – značky musí umožnit transakce/obchody přes internet

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.