Úvod do rozhlasového trhu

Situace v ČR

Ve srovnání s televizí je denní zásah rozhlasu nižší – okolo 63 %, týdně je to 85 % (dospělých ve věku 12-79 let). Nejvyšší poslechovost rozhlasu (prime-time) je ráno a dopoledne.

Poslechovost rozhlasu je třeba posuzovat odlišně od televize. Svou oblíbenou rozhlasovou stanici totiž zpravidla neposloucháte každý den. Například denní zásah Rádia Impuls je 13 %, za týden je to ale už 25 % dospělých. Je tedy třeba brát v potaz vždy oba údaje: jak weekly reach, tak i daily reach.

Na rozdíl od televize nejsou až tak důležité jednotlivé pořady (je jich málo, zřídka kdy vůbec existují) – rozhodující je formát a celková podoba, tonalita rozhlasové stanice.

Rádio Impuls je stanicí s nejvyšším zásahem (reach), následují Evropa 2, Frekvence 1 a ČRo Radiožurnál, aktuální informace naleznete zde.

Za účelem prodeje reklamy se jednotlivé rozhlasové stanice nechávají zastupovat mediazastupitelstvími, sales-housy. Veřejnoprávní rozhlas – Český rozhlas – dlouho exkluzivn zastupovala společnost Media Master, od roku 2014 už ale není exkluzivním zástupcem. Komerční stanice jsou zastupovány společnostmi MMS (zejména komerční regionální stanice) a RRM (především celoplošné komerční). Z hlediska poslechovosti mají následující podíly na trhu: RRM: 43,5 %, MMS: 32,7 %, stanice Českého rozhlasu 21,8 % nezastupované: 0,9 %. (Zdroj: Radio projekt, 1.7.-31.12. 2013)

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.