Sezóna renovací začala, Češi nejvíc investují do domů a bytů

úterý, 16. dubna 2024, 07:00 Výzkum, Marketing MediaGuru

Až pětina z těch respondentů, kteří letos plánují renovace, zamýšlí investovat více než půl milionu korun, ukazuje výzkum ResSolution Group.

Ilustrační foto, zdroj: Unsplash

Ilustrační foto, zdroj: Unsplash

S nástupem jarních měsíců startuje renovační sezóna. Více než pětina (22 %) české onlinové populace už nyní renovuje nebo plánuje v letošním roce renovovat dům. Necelá pětina (19 %) má stejný záměr s bytem. Následně necelá desetina dotázaných (9 %) renovuje nebo plánuje renovovat chalupu či chatu. Rovněž 9 % respondentů upravuje nebo v letošním roce chce upravit garáž. Dalších 8 % uvedlo, že rekonstruuje nebo plánuje rekonstruovat nespecifikovaný nebytový prostor. Vyplývá to z výzkumu ResSolution Group pro MediaGuru.cz.

Pětina z těch, kteří renovují či plánují renovovat byt, má v úmyslu kompletní renovaci bytu (20 %) a necelá pětina má stejné úmysly s domem (18 %).

Čtvrtina respondentů (25 %) chce investovat do rekonstrukce objektu do 50 tisíc Kč. Třetina (32 %) má rozpočet na úpravy v rozmezí 50-200 tis. Kč. Necelá čtvrtina (24 %) je ochotna utratit 200-500 tis. Kč. Necelá pětina (19 %) má rozpočet nad 500 tis. Kč.

Plánujete v letošním roce renovaci či rekonstrukci? Celý vzorek N = 503, zdroj: ResSolution Group

Plánujete v letošním roce renovaci či rekonstrukci? Celý vzorek N = 503, zdroj: ResSolution Group

70 % respondentů z těch, kteří renovují či plánují renovovat, chce rekonstruovat nebo rekonstruuje vnitřní prostory. Sanitární vybavení (WC, vana, bidet, umyvadlo apod.) jsou předmětem renovace pro 45 % dotázaných. 40 % rekonstruuje nebo chce rekonstruovat rozvody, elektrickou síť, topení, vodu apod. Záměr vyměnit okna/dveře uvedlo 39 %. Nová střecha je předmětem renovace pro čtvrtinu respondentů (25 %). Pětina (20 %) mění obvodové zdivo

Přibližně polovina respondentů (49 %) z těch, kteří renovují či plánují renovovat, uvedla, že součástí rekonstrukce bude také nákup nábytku. Ženy to plánují mírně častěji než muži. Především jde o nákup skříní a úložných prostor (64 %), postelí a sedacího nábytku (shodně 44 %).

O výzkumu

  • Metodika: Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI). Respondenti jsou součástí Českého národního panelu.
  • Cílová skupina: Internetová populace 15+
  • Vzorek: Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 503 respondentů.
  • Sběr: Terénní sběr dat proběhl v době od 14. 3. do 18. 3. 2024.
  • Realizátor: ResSolution Group

-mav-