Úspěšný masstige ve stylu H&M

čtvrtek, 22. března 2012, 06:29 Reklama MediaGuru

H&M patří v oděvním průmyslu mezi přední světové značky, mimo jiné i díky své promyšlené marketingové strategii.

Již několik let spočívá marketingová strategie švédské oděvní společnosti H&M na propojení značky se jmény renomovaných módních návrhářů, čímž se pasuje na předního poskytovatelé tzv. masstige výrobků, tedy výrobků prémiových, ale cenově dostupné.

V současné době, kdy všeobecně stoupají výdaje za luxusní výrobky, zároveň roste i chuť dopřát si trochu toho luxusu za rozumnou cenu. Právě na tento trend zareagovala H&M poprvé před 8 lety svým spojením se světovými jmény módního světa. Toto na první pohled neslučitelné spojení se ukázalo jako trefa do černého, což se navíc potvrzuje opakovaně. K úspěchu této marketingové strategie v nemalé míře přispívají i komunikativní kampaně s tím spojené, které obsahují jak speciální vizuály, tak video spoty.

První taková kolekce pocházela v roce 2004 od návrháře Karla Lagerfelda. Ve své době způsobila doslova revoluci, a to na obou stranách módní barikády: jak na straně masového oděvního průmyslu, tak na straně luxusní haute couture. V doprovázející kampani navíc samotný Lagerfeld, který již dlouhá léta vystupuje jako symbol vkusu a nedostupného luxusu, propagoval svou kolekci slovy If you are cheap, nothing helps.

Paradoxně, i když jeho kolekce u H&M zaznamenala obrovský úspěch, Karl Lagerfeld se nechal slyšet, že tato společnost je příliš elitářská, jelikož nabízela jeho návrhy jen ve velmi omezeném množství.

Rok poté oslovila společnost H&M módní návrhářku Stellu McCartney, jejíž modely byly vyprodány za hodinu od začátku prodeje.

Spot pro následující kolekci od módního domu Viktor & Rolf nizozemského návrhářského dua Viktora Horstinga a Rolfa Snoerena ještě více zdůrazňuje charakteristiku módní konfekce, kterou nosí každý, a odlišnost společnosti H&M cílící na inovativnost a originálnost.

Na základě kritiky, že se společnost svou spoluprací s haute couture začala orientovat na snobskou módu, oslovila v roce 2006 místo módního návrhaře popovou královnu Madonnu. Její první kolekce M by Madonna byla velmi kritizována jak tiskem, tak nespokojenými zákaznicemi, druhá kolekce dopadla už mnohem lépe.

V roce 2007 nastupuje Robert Cavalli se svou kolekcí Bling Bling šitou na míru tropickému vedru.

Následující rok oslovuje japonskou značku Comme des Garçons, pro níž připravuje minimalistický spot ve stejném duchu, jako jsou navržené modely.

Rok 2009 je ve znamení Matthew Williamsona, který jako první v historii stvořil dvě kolekce za sebou tak, aby pokryl celý kalendářní rok. Jeho letní kolekce byla doprovázena spotem s písní We need a change, jež bylo možné stahovat na Facebookovém profilu společnosti.

Jeho kolekce je pak doplněna návrhy bot od známého obuvního návrháře Jimmy Choo.

Další z mini kolekcí pochází z dílny Sonia Rykiel je již doprovázena módní přehlídkou v pařížském Grand Palais za přítomnosti mezinárodního tisku.

V roce 2010 přichází do H&M návrhářská značka Lanvin, která připravuje vysoce kvalitní modely, které se však u zákaznic nestýkají se vřelou odezvou. Ve více než 4 minutovém spotu byla představena celá kolekce a v jejím středu stál Albert Elbaz, umělecký ředitel značky.

Loňskou kolekci Versace doplňoval spot, který byl postaven na osobnosti Donatelly Versace jakožto absolutní vládkyně své značky.

Zatím nejnovější kolekce od italského módního domu Marni byla uvedena ve vybraných obchodech 8. března. Doprovodný spot k němu natočila Sofia Coppola.

Co má H&M v záloze do budoucna, zatím není jasné, ale je vidět, že jeho marketingová strategie založená na výrobcích masstige funguje a pravděpodobně tomu tak ještě nějaký čas bude.

-kch-