SPIR: PPC reklama má letos vzrůst o 22 %

pondělí, 16. dubna 2012, 15:14 Internet & Mobil MediaGuru

Podíl investic do PPC reklamy se má v letošním roce v rámci internetu podle odhadu SPIR opět zvýšit a dosáhnout 32 %.

Profesní internetové sdružení SPIR odhaduje, že letošní úroveň investic do internetové PPC reklamy bude o 22 % vyšší než v loňském roce. Z publikace, kterou SPIR připravil pro konferenci Internet Advertising Conference (IAC), vyplývá, že objem PPC (pay-per-click) reklamy by měl letos v reálných cenách (net net) vystoupat na 3,2 mld. Kč a dosáhnout v rámci internetové reklamy podílu 32 %.

Naopak podíl stále nejsilnější standardní (bannerové) reklamy se má letos opět mírně snížit (na 46,7 %). V objemu investovaných prostředků standardní bannerová reklama ale dále roste (letos se odhaduje na úrovni 4,77 mld. Kč).

  

V loňském roce reklama ve vyhledávání (search) dosáhla 70% podílu a reklama v obsahu (kontext) 30% podílu. V roce 2010 byly podíly podobné (search 73 % a kontext 27 %). „Všeobecně se očekávalo, že reklama ve vyhledávání poroste rychleji, než reklama v obsahu. Loni se toto očekávání nepotvrdilo, když reklama ve vyhledávání rostla menším tempem než reklama v obsahu. Jedním z možných vysvětlení je spuštění nové obsahové sítě Sklik od Seznam.cz v průběhu roku 2010. Vliv Skliku po celý průběh roku 2011 mohl navýšit podíl reklamy v obsahu z celkového výkonu PPC reklamy,“ uvádí SPIR ve své analýze.

Zdroj všech dat: SPIR, Factum Invenio

Jak už jsme dříve informovali, v roce 2012 má celkově podle odhadu SPIR vzrůst objem internetové reklamy o 15 %.

-mav-