Montreux vybralo nejlepší reklamní počiny roku

sobota, 12. května 2012, 12:13 Reklama, TV MediaGuru

Mezinárodní festival The Golden Award of Montreux, který oceňuje nejlepší reklamní počiny roku, vyhlásil své vítěze.

The Golden Award představuje nezávislé fórum, které již od roku 1989 sdružuje ředitele reklamních agentur, kreativní ředitele, marketingové a komunikační manažery mezinárodních klientů, media designéry a profesory komunikace z 18 zemí a v tomto seskupení vybírá to nejzajímavější z reklamní světové scény.

Nejúspěšnější v soutěži byla americká agentura BBDO New York, jejíž reklamní spot pro Snickers se sloganem: „You’re not you when you’re hungry“ se stal kampaní roku v kategorii Television/Cinema.

Zároveň tato kampaň byla ohodnocena i jako ta nejvtipnější.

V rámci televizní tvorby v kategorii Animace zvítězil televizní spot čajové společnosti Twinnings od britské agentury AMV BBDO.

V kategorii Audiovizuálních efektů získala zlato reklama Car Chase pro kanadského poskytovatele televizních služeb Shaw EXO z dílny agentury BBDO Toronto. Shaw EXO ve své reklamě ukazuje, jak aktivně je možné sledovat televizi, třeba i tak, že při automobilové honičce se cítí ve svém křesle jako na střeše auta.

Z oblasti Farmaceutik si zlato odnesla agentura EURO RSCG London za svůj spot Vinyl 40 vytvořený pro společnost Durex, který radí, jak dojít ke kýženému výsledku.

V kategorii Nápojů byla ohodnocena reklamní kampaň Luck is an Attitude na Martini od francouzské agentury Fred&Farid. Celá kampaň začala vyhlášením speciálního castingu „Kisser Casting“ na Facebooku v 16 zemích. Ze 4 000 kandidátů byl nakonec vybrán italský herec Yuri Buzzi, který musel ve spotu políbit celkem 10 žen. V dvouminutovém spotu na dvou obrazovkách pak ukazuje svůj den, ve kterém různě odpovídá na jednotlivé příležitosti dne.

Nejlepší reklamou v kategorii Potraviny byla zvolena reklama na Dip Desperado od společnosti Doritos. Spot vyprávějící slávu šampióna Estebana pochází od britské agentury AMV BBDO.

Kategorii Automotive vyhrál Citroën se svým spotem Bip Bip VA RP od agentury Agence H, který ukazuje nejvyšší chvíli, kdy už je opravdu načase si zakoupit vůz s nadstandardním vybavením.

V kategorii Media Promotion si zlato odnesly hned dvě kampaně. První z nich je všude oceňovaná francouzská kampaň The Bear pro francouzský televizní kanál Canal+ z dílny agentury BETC.

Druhé zlato si odnesla americká kampaň Hospital na novou službu streamové vysílání televizní stanice HBO, kterou připravila agentura BBDO New York.

V kategorii Osobní doplňky byla oceněna indická kampaň Diwali, kterou pro zlatnictví World Gold Council připravila agentura Bartle Bogle Hegarty.

Z reklam propagující transportní služby zvítězil taneční spot letecké společnosti KLM pocházející z dílny francouzské agentury BETC.

Nejlepší reklamou v kategorii Veřejný zájem byl vybrán spot „Unsweetened truth“ neziskové organizace Truth upozorňující na nepříjemné pravdy tabákového průmyslu. Kampaň připravila americká agentura Arnold Worldwide.

Ceny si odnesly i dvě české kampaně. V kategorii digitální a internaktivní kampaně byla oceněna kampaň Kameny pro Sakíne vytvořená pro neziskovou organizaci Amnesty International od agentury EURO RSCG.

Agentura EURO RSCG si odnesla cenu ještě z kategorie Direct Marketing za Moneymaker pro Komerční banku.

Výsledky dalších kategorií naleznete zde.

-kch-