Magazín Bydlení jde do přímého střetu s konkurencí

středa, 07. listopadu 2012, 07:33 Tisk MediaGuru

Pod novým vydavatelem chce časopis Bydlení předčít svého rivala – titul Marianne Bydlení.

Společnost Business Media CZ, která na začátku září získala licenci na vydávání  Magazínu Bydlení od Bauer Media, se netají záměrem utkat se v přímém souboji o pozici na trhu s konkurenčním magazínem Marianne Bydlení společnosti Burda Media 2000. Oba tituly jsou zaměřeny zejména na čtenáře ze střední třídy, zabývají se především interiéry bytů a domů a oba jsou si podobné svým názvem, protože Marianne Bydlení dává na titulní straně vizuální důraz zejména na druhou část svého jména.

Aktuální vydání magazínu Bydlení, už připraveného v režii Business Media CZ, se představuje s obsahovými změnami a sníženou prodejní cenou. Ta se totiž dostává na stejnou úroveň jako u časopisu Marianne Bydlení – prodejní cena Bydlení klesla z původních 61 Kč na stávajících 54,99 Kč. Stejně, za kolik se prodává Marianne Bydlení (54,90 Kč). „Chceme, aby souboj mezi námi a konkurencí byl férový. Ať čtenáři rozhodnou, který časopis je lepší,“ říká generální ředitel Business Media CZ Tomáš Tkačík. Jeho společnost získala desetiletou licenci na vydávání Magazínu Bydlení s opcí na dalších deset let.

Získání licence k vydávání časopisu Bydlení bylo podle jeho slovo strategickým krokem. „Magazín Bydlení dobře zapadá do našeho portfolia. Je to tradiční časopis, který vychází už déle než třicet let. Má relativně dobré prodané náklady a přijatelný inzertní obrat. Samozřejmě jsme ale licenci nekoupili proto, abychom časopis nechali tak, jak je,“ přibližuje Tomáš Tkačík. V novém pojetí se tak Bydlení zaměřuje více na servisní témata, ustupuje od podružných rubrik věnovaných např. vaření, větší prostor dává proměnám interiérů a titul změnil i grafické zpracování. „Naší ambicí je navýšit prodaný náklad tak, abychom na stánku prodávali kolem 10-12 tis. výtisků a počet předplatitelů bychom rádi během následujícího roku a půl zvýšili z 2 tisíc na 3 tisíce výtisků,“ říká Tomáš Tkačík. To by celkově znamenalo zvýšit prodaný náklad o cca 4 tisíce výtisků oproti současnosti.

Magazín Bydlení dotváří portfolio magazínů o bydlení společnosti Business Media CZ. Na vyšší třídu míří zejména s tituly Můj dům a Moderní byt, na střední třídu pak s magazíny Rodinný dům a právě Bydlení. Celkově s těmito tituly osloví přes 320 tisíc čtenářů. Tituly, které by tak teoreticky mohly doplnit portfolio společnosti, jsou magazíny ze segmentu nižší střední třídy a naopak nejexkluzivnější vyšší třídy. Podle Tomáše Tkačíka je ale prostor na trhu už téměř zaplněn.

Magazíny o bydlení jsou na inzertním trhu letos poznamenány poklesem reklamních investic na úrovni cca 10-15 %. „Je to dáno i tím, že domů a bytů se staví méně a méně se jich prodává. Navíc vláda příliš nevytváří atmosféru, která by spotřebitele k investicím povzbuzovala,“ uvádí. Přesto je přesvědčen o tom, že nový přírůstek v portfoliu Business Media CZ – Magazín Bydlení – bude růst a zvýší zisk vydavatelství.

-mav-