MFF sází na minimalismus, prostor značkám ale dává

pátek, 21. června 2013, 11:51 Marketing MediaGuru

Vizuální stránka filmového festivalu ve Varech sází na minimalismus, značky dostanou prostor během doprovodného programu.

V pátek 28. června začíná 48. ročník Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. Během slavnostního zahájení uvede francouzský režisér Michel Gondry svůj nejnovější snímek Pěna dní podle surrealistického románu Borise Viana. Zaujmout by mohlo také vizuální ladění festivalu a doprovodné akce jednotlivých značek partnerů festivalu. Zatímco vizuální prezentace festivalu dokumentárních filmu Jeden svět již z podstaty zaměření festivalu více či méně explicitně reaguje na aktuální události, tematický rozsah plakátů tradičních filmových festivalů v Cannes a v Karlových Varech je zdánlivě nižší. Logo 48. ročníku karlovarského festivalu stylově navazuje na předchozí rok – studio Najbrt se tak podruhé za sebou snaží zaujmout jeho minimalistickým pojetím.

Číslovka ročníku tvořila hlavní námět plakátu také loni.

Výjimku z jednoduchého černobílého pojetí loga představuje ročník 2011.

Porovnáme-li tyto plakáty s upoutávkami na filmový festival v Cannes, všimneme si, že slavnější konkurent festivalu v Karlových Varech v uplynulých třech ročnících výrazně neexperimentuje a drží se elegantní linie černobílých fotografií slavných postav filmové historie.

Námětem květnového, v pořadí již 66. ročníku, se tak stala fotografie Paula Newmana a Joanne Woodwardové pořízené během natáčení filmu A New Kind of Love.

Loni byla motivem postava Marilyn Monroe.

A o rok dříve herečka Faye Dunawayová.

Všechny tři plakáty tak zdůrazňují zobrazením těch největších jmen světové kinematografie význam, tradici a slávu filmové události v Cannes, která si takovou prezentaci víceméně může dovolit.

Experimenty všude kolem

Potenciál vyniknout, zaujmout a odlišit se od ostatních nemá jen vizuál karlovarského festivalu, ale díky možnostem doprovodných akcí také jednotlivé partnerské značky. Audi Stage bude lákat návštěvníky na Audi supersporty RS4 Avant 4,2l quattro, R8 5,2l quattro, RS5 Cabrio 4,2l quattro, TTRS + Roadster 2,5l a RS6 Avant 4,0l quattro, které budou k vidění denně od 9 do 18 hodin. Dům České televize představí formou besed a workshopů nové filmy, dokumenty nebo seriály z vlastní produkce.

Vodafone opět připraví pravou pláž. V rámci konceptu „Užijte si ve Varech moře zábavy“ tak před Vřídlem vznikne prostor pro relaxaci, kde bude možné využít bezplatné wifi připojení nebo si zasoutěžit. Kromě toho Vodafone nabídne návštěvníkům festivalu možnost rezervace vstupenek prostřednictvím SMS či přes mobilní aplikaci KVIFF, v níž uživatelé naleznou aktuální informace z festivalového dění či program kin. Aplikace pochází z dílny agentury Motion Media.

Nevšední prostor s nevšedním názvem chystá časopis Reflex. Ve Vosím hnízdě Reflexu bude v provozu kavárna, bar a Wi-fi zdarma. Kromě toho také můžou zaujmout besedy podle hesla „Když jsou otázky nepříjemné jako obtížný hmyz…“, na které jsou pozváni čeští filmaři, karikaturisté Reflexu, slavné české kapely a české i zahraniční filmové osobnosti. Seznam veškerých akcí lze najít na oficiálních stránkách festivalu.

-jav-