J&T: BigBoard letos v tržbách překročí 900 milionů

středa, 12. června 2013, 07:42 Outdoor MediaGuru

Rok 2013 má být z pohledu tržeb pro skupinu BigBoard jedním z nejúspěšnějších, uvádí v predikci J&T Banka.

Tržby skupiny BigBoard, která v loňském roce učinila několik akvizic ve venkovní reklamě a stala se jedničkou trhu, by mohly v letošním roce překročit 900 milionů korun. Ve své predikci hospodářského vývoje společnosti to uvádí J&T Banka.

„Meziroční nárůst je dán letošní akvizicí konkurenta outdoor-akzent. Současně podle nás klesne marže zisku před odpisy EBITDA z loňských 29 % na cca 24 %, jelikož se začleněná firma outdoor-akzent zaměřuje především na menší formáty venkovní reklamy, které jsou méně ziskové. V následujících letech očekáváme pokles tržeb cca o 3 % ročně do roku 2015 a zrychlení tohoto poklesu v letech 2016-2017,“ uvádí v predikci J&T s odůvodněním mírného poklesu cen a postupného snižování počtu reklamních ploch v souladu s novelou zákona.

Kombinace klesajících tržeb a fixních nákladů na finanční úrovni má vést ke klesajícímu čistému zisku, který by se mohl v roce 2017 dostat do ztráty, odhaduje banka. Návrat k čistému zisku očekává až v dalších letech, kdy dojde ke snížení zadlužení (částečnému splacení a refinancování emisí 2017-2019). „Nízký až záporný čistý zisk do roku 2017 je však z velké části dán odpisy (80-90 mil. Kč ročně) a neodráží proto hotovostní toky ve firmě,“ uvádí J&T Banka.

Skupinu BigBoard na čele s BigBoard Praha v loňském roce získala slovenská společnost JOJ Media House, která má blízké vazby právě na J&T. Postupně pod svá křídla začlenila i firmy Czech Outdoor a outdoor-akzent. Kvůli majetkovým změnám jsou výsledky za rok 2012 k dispozici jen od března (1.3.-31.12. 2012).

Odhad hospodaření skupiny BigBoard, mil. Kč, 2013-2017

Zdroj: J&T Banka

-mav-