Deníky v pololetí: Nejvíce klesá bulvár, za tři roky téměř o třetinu
Průměrný prodej českých deníků byl v pololetí meziročně nižší o 10 %.
Pokles prodaného nákladu českých deníků pokračuje už několikátý rok po sobě obdobným tempem. Potvrzují to i průměrná data za první letošní pololetí, kdy se průměrný prodaný náklad všech českých deníků ve srovnání se stejným obdobím loni snížil o 10 %. To v průměru představuje pokles o 106 tisíc kusů deníků, kterých se letos v pololetí každý den prodalo méně než loni.
Nejvíce pociťují pokles prodejů bulvární deníky: zejména Aha!, dále nejprodávanější Blesk a také sportovní deník Sport. V meziročním srovnání je jejich snížení nejvýraznější z tuzemských deníků.
Srovnání s předešlými průměrnými prodeji v prvním pololetí roku pak ukazuje, že ve tříletém srovnání jsou ztráty bulvárních deníků a Sportu na úrovni 30 %. To znamená za tři roky snížení každodenního prodeje všech tří deníků dohromady o cca 160 tisíc kusů denně.
Snížení prodaného nákladu zpravodajských deníků je za tříleté období v průměru na úrovni 22 procent. V meziročním srovnání nejméně ztrácely deníky Lidové noviny, Hospodářské noviny a MF Dnes. Ve tříletém srovnání je pokles nejnižší u Hospodářských novin.
Celkově představuje snížení prodejů tuzemských deníků v pololetí let 2010-2013 čtvrtinu prodaného nákladu, tj. více jak 300 tisíc kusů deníků denně.
Průměrný prodej deníků, 1. pol. 2013 (ks), změna vs. 1. pol./2012/2011/2010 v %
Vývoj prodaného nákladu deníků, I/2012-VI/2013, ks
Zdroj všech dat: ABC ČR
-mav-