Jan Andruško končí ve vedení skupiny Nova

Andrusko
Další obměna ve skupině televizních stanic CME. Z čela Novy odchází generální ředitel Jan Andruško.

Generální ředitel skupiny Nova Jan Andruško odchází ze své funkce. CET 21, pod kterou Nova patří, potvrdila zprávu o změně ve vedení v pondělí odpoledne. Uvedla, že Jan Andruško rezignoval na svoji funkci ke konci října a že jmenovala dřívějšího programového ředitele TV Nova Davida Stogela do funkce zástupce generálního ředitele TV Nova. Pokračuje tak personální obměna ve vedení stanic CME poté, co v srpnu odešel z čela CME Adrian Sarbu.

Po odchodu Adriana Sarbu se do vedení CME postavili dva manžeři – oba zástupci Time Warner –  Christoph Mainusch a Michael del Nin. Krátce po odchodu Adriana Sarbu byl ze své funkce ředitele zpravodajství TV Nova odvolán Vladimír Mužík. Na Slovensku ve vedení slovenské TV Markíza, která spadá do skupiny CME, skončila generální ředitelka Zuzana Ťapáková.

Jan Andruško nastoupil do vedení TV Nova od ledna 2011, kdy vystřídal Petra Dvořáka. Do vedení Novy přišel z právnické společnosti KBA, kde mj. pracoval pro CME a zastupoval klienty v mezinárodních arbitrážích.

Za necelé tříleté působení Jana Andruška spustila skupina Nova tři kanály: Fanda, Smíchov a Telka. V důsledku sporu v profesní asociaci ATO ohledně tendru na nového realizátora výzkumu Nova odešla z ATO a založila sdružení SPMS. To rozběhlo nový výzkum sledovanosti se společností AC Nielsen. Je ale otázka, zda nové vedení CME bude chtít v projektu druhého měření pokračovat.

V letošním roce nastolila Nova zcela novou obchodní politiku, za kterou stál dřívější šéf CME Adrian Sarbu. Spočívala v razantním zvýšení ceny a ve zrušení bonusů mediálním agenturám. To přineslo nesouhlas klientů a agentur a znamenalo meziroční pokles výnosů CME v Česku o cca 40 % (-1 mld. Kč) v letošním roce.

Ve sledovanosti se ale Nově daří: v letošním září byla meziročně úspěšnější o 4 procentní body než ve stejném loňském období. Sledovanost začala zvyšovat od loňského podzimu, letošní průměr zatím dosahuje v hlavní cílové skupině Novy (15-54) hodnoty 36 % (+3 pb. vs. rok 2012) a v hlavním vysílacím čase hodnoty 41 % (rovněž +3 pb. vs. 2012).

Vývoj sledovanosti stanic skupiny Nova, 2011-2013, celý den

Vývoj sledovanosti stanic skupiny Nova, 2011-2013, prime-time

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-

Zařazeno v rubrice: Personálie, TV, TV

DISKUSE