Economia jedná o prodeji B2B s Business Media

pondělí, 25. listopadu 2013, 07:30 Tisk MediaGuru

Economia jedná o prodeji svých odborných (B2B) titulů společnosti Business Media CZ.

Vydavatelství Economia jedná o prodeji části svého portfolia odborných (B2B) titulů. Jednání jsou podle zdrojů blízkých oběma stranám v pokročilé fázi, přičemž preferovaným kupujícím má být vydavatelství odborných titulů Business Media CZ. Finální rozhodnutí o tom, zda k prodeji dojde a kterých titulů se bude týkat, by mělo padnout do poloviny prosince.

Vedení Economie nechtělo jednání blíže komentovat. „Vedeme jednání o případné divestici některých titulů, v tuto chvíli ale není definitivní výsledek. Je to součást nové strategie pro celou oblast B2B, v rámci které chceme optimalizovat počet vydávaných titulů a současně co nejlépe využít možných synergií v rámci celého našeho produktového portfolia," řekl k tomu bez dalších podrobností ředitel redakcí Economie Vladimír Piskáček.

Business Media CZ, která se mezi odbornými tituly zaměřuje především na segmenty technika, doprava a stavebnictví, by tak mohla rozšířit své portfolio o několik odborných titulů Economie. „Vydáváme šest odborných titulů a do dalšího rozvoje chceme investovat," řekl generální ředitel Business Media CZ Tomáš Tkačík, který ale rovněž nechtěl probíhající jednání dále komentovat. Business Media CZ vydává v odborném segmentu např. magazíny Stavba, Materiály pro stavbu, Technický týdeník nebo Doprava a silnice.

Neoficiální informace naznačují, že Business Media CZ by mohla získat většinu ze současných třinácti odborných titulů, které Economia vydává. Prodej by se však neměl týkat oborového týdeníku Marketing &Media, který si Economia už dříve vytipovala jako titul, který ve vydavatelství zůstane. Kamil Čermák, místopředseda představenstva Economie, pověřený řízením společnosti, už dříve řekl, že Economia má zájem ponechat si několik odborných titulů.

Pravidelné přílohy s odborným obsahem chce pak Economia od příštího roku nabízet v rámci svého hlavního deníku Hospodářské noviny, a to v edici HN Pro byznys.

Economia už letos v lednu ukončila vydávání šesti odborných titulů, zejména zaměřených na marketing a retail (ukončeny Trend Marketing, Sign, Regal, Hotel & Spa Management, Sport & Wellness Management, Čerpací stanice). V portfoliu B2B tak do dnešního dne zůstalo 13 titulů, mezi nimi např. Logistika, FP Finanční poradce, Finanční management, HR management, Technik, Moderní řízení, Stavitel, Právní rádce či Bankovnictví.

Na konci září Economia oznámila, že společnost musí projít rozsáhlou restrukturalizací, která se dotkne i nově získané internetové firmy Centrum Holdings. Z obou společností má odejít více než sto zaměstnanců. Změny se dotknou vydávaných titulů – vedle úpravy portfolia odborných časopisů se Economia rozhodla ke konci letošního roku ukončit vydávání magazínu Bel Mondo.

-mav-