YouTube už mezi mladými předstihl Novu i Primu

čtvrtek, 25. září 2014, 08:43 Internet & Mobil MediaGuru

Výzkum přisuzuje mezi mladými největší náklonnost portálu YouTube, uvádí Google.

Internetový portál YouTube předstihl mezi mladými diváky do 35 let Novu i Primu a stal se kanálem s největším zásahem na českém televizním trhu. Loni mu patřila druhá příčka. Uvedla to společnost Google s tím, že to vyplývá z letošního průzkumu TNS Aisa pro společnost Google. Výsledky sledovanosti YouTube a jeho pořadí vznikly kombinací různých dat – částečně z peoplemetrového měření, částečně z dat z průzkumu TNS Aisa nebo z interních dat Millward Brown.

Zásah ve skupině mezi 15 a 34 lety se u YouTube má pohybovat kolem 91 procent, Nova má 82 procent a Prima 74 procent. Sledováním YouTube tráví lidé týdně podobně času jako u největších českých TV kanálů ČT1 nebo Prima, přičemž nárůst zhlédnutí je tažený zejména mobilními telefony. 

TNS Aisa_YT_0

Zdroj: TNS Aisa, YouTube interní data, ČSÚ, Netmonitor.cz, ATO Mediaresearch, Cross-mediální studie s Millward Brown

V cílové skupině 15-54 má YouTube zásah více než 80 %, podobně jako Nova, ČT 1 a Prima.

TNS Aisa_YT

Zdroj: TNS Aisa, YouTube interní data, ČSÚ, Netmonitor.cz, ATO Mediaresearch, Cross-mediální studie s Millward Brown

Sledováním YouTube stráví lidé týdně stejně času jako sledováním České televize nebo TV Prima, uvádí výzkum.

Průměrný čas strávený za týden sledováním TV kanálů a YouTube

TNS Aisa_YT_III

Zdroj: TNS Aisa, YouTube interní data, ČSÚ, Netmonitor.cz, ATO Mediaresearch, Cross-mediální studie s Millward Brown

Minimálně jednou za týden navštěvuje YouTube více než 70% uživatelů ve všech věkových skupinách.

Frekvence návštěvnosti YouTube dle věkových skupin

TNS Aisa_YT_IV

Zdroj: TNS Aisa, YouTube interní data, ČSÚ, Netmonitor.cz, ATO Mediaresearch, Cross-mediální studie s Millward Brown

"Způsob, jakým lidé konzumují video obsah, prošel výraznou změnou. Nejenom, že videa sledujeme ze všeho, co má obrazovku, ale sám uživatel se rozhoduje, jaký obsah a kdy bude sledovat," uvedla ředitelka pro spolupráci s agenturami v Google ČR Vanda Wolfová.

Od spuštění české verze v roce 2008 se stal YouTube pro mnohé české inzerenty významnou reklamní platformou, která je z pohledu objemu inzertní kapacity dvakrát větší než ostatní české video portály dohromady. Proti loňskému roku vzrostl počet zhlédnutí YouTube videí o pětinu na 700 milionů měsíčně. Počet zhlédnutí přes mobilní zařízení se zvýšil o 65 procent a celkově tvoří více než desetinu všech videí prohlédnutých českými uživateli. 

O výzkumu

Studie profilace YouTube je realizovaná za pomoci TNS AisaLokalita a časový interval sběru dat: Česká republika, květen - červen 2014. Metodologie: CASI (computer assisted self-interviewing). Vzorek: reprezentativní vzorek populace vzhledem k pohlaví a věku. Velikost vzorku: 2 000 respondentů.

Použité zdroje výzkumu: TNS YouTube profiling (květen - červen 2014), YouTube interní data, ČSÚ, Netmonitor.cz, ATO Mediaresearch, Cross-mediální studie s Millward Brown.

Aktualizace, pátek 26.9. 2014, 15:00: Společnost TNS Aisa nesouhlasí s tím, jakým způsobem bylo s daty, které Googlu dodala, naloženo.

-mav-, -čtk-