Mafra se ohlíží po akvizicích, Blesk zčásti zpoplatní web

středa, 05. listopadu 2014, 10:19 Internet & Mobil, Tisk, TV MediaGuru

Druhý den konference Forum Media otevřela debata zástupců významných mediálních společností.

Mediální skupina Mafra ukončila fázi restrukturalizace a v dalším období bude testovat akviziční potenciál, řekl na středeční konferenci Forum Media předseda představenstva skupiny Mafra Štěpán Košík. V uplynulém roce byly podle Košíka nejnáročnější operace na regionálním trhu, kde Mafra propojovala regionální síť MafryAGF Media. „Chceme zintenzivnit směrování dopředu, zajistili jsme si lepší startovní čáru. Strategicky dále testujeme akviziční potenciál,“ uvedl Košík s tím, že dalším záměrem je také rozvíjet potenciál stávajících produktů.

Mediální skupina Czech News Center (CNC) pokračuje podle generální ředitelky Libuše Šmuclerová v extenzi své hlavní značky Blesk. Příští týden oznámí start nového produktu Blesk Energie, který doplní stávající Blesk Mobil a Blesk Peněženka. CNC rovněž půjde cestou částečného zpoplatnění svého webu Blesk.cz. „Nepůjde ale o směr, kterým se vydala Economia. Když budeme cítit, že je něco speciálního, zpoplatníme,“ přiblížila Šmuclerová. Nepůjde tedy o plošné zpoplatnění a pravděpodobně jím bude dotčeno jen malé procento obsahu.

Poté, co Economia zpoplatnila svůj server iHned.cz, registruje 3 840 čtenářů, kteří si předplatné objednali, nebo si zaplatili sólo přístup, přiblížil generální ředitel Roman Latuske. „V současnosti máme 8 203 čtenářů digitálního obsahu HN,“ uvedl dále šéf Economie. Economia se chystá rozvíjet i projekt internetové televize DVTV, kde chce přijít s dalšími tématy. „Zásadou zůstává, že chceme nabízet kvalitní obsah, daří se nám na inzertním trhu prosadit vyšší cenu za jedno přehrané video,“ dodal Roman Latuske.

Restrukturalizací prochází také skupina Vltava-Labe-Press, která v uplynulých letech učinila několik akvizic, především na magazínovém trhu. Aktuálně probíhá fúze vydavatelské společnosti Astrosat s bývalými společnostmi Sanomy. Generální ředitel Vltava-Labe-Press Jaromír Skopalík se také vyjádřil k možným majetkovým změnám firmy, která jako jediná na deníkovém trhu zůstává v rukou německých majitelů. Právě na ty má být otázka o změně vlastníka směřována. „Nevím o nikom, kdo kolem nás krouží, nechal bych to vývoji,“ reagoval na dotaz o zájmu subjektů o VLP. Rovněž VLP se chce zaměřit na rozvoj onlinu. Přidáváním videobsahu chce podle Jaromíra Skopalíka primárně zvýšit návštěvnost webu Deník.cz a následně zvýšit výnosy z prodeje inzerce. „Návštěvnost chceme zvýšit na 2 mil. uživatelů,“ představil záměr Skopalík.

Prima stále pracuje na společném produktu s internetovou společností Seznam.cz, řekl návštěvníkům konference provozní ředitel FTV Prima Vladimír Pořízek. Prima pro příští rok očekává vyšší růst investic v onlinu, menší v televizní reklamě. Propojení prodeje TV reklamy, rádiové reklamy a internetu má podle Pořízka vyjadřovat, že Prima chce vyměnit poskytování slev klientům za zásah, který může docílit a nabídnout.

Seznam.cz ústy výkonného ředitele Michala Feixe znovu potvrdil, že Seznam.cz má ambice přibližovat se televiznímu segmentu. „Do roku 2015 chceme výrazně šlápnout do obsahu, a to zejména ve video části,“ řekl. Dodal, že Seznam.cz má vedle ohlášených v plánu ještě jednu akvizici.

Za rádia vystoupil šéf skupiny Lagardere  Active Michel Fleischmann. Lagardere se nově spojuje s dosud konkurenční Media Bohemia a na trh přicházejí se společnou firmou Radiohouse. Ta na komerčním rádiovém trhu osloví 80 % posluchačů. „Budeme konkurovat tam, kde to umíme. Chceme zůstat u svého kopyta, protože jsme přesvědčeni, že týmy naše a konkurence jsou nejlepší,“ reagoval na dotaz, jak bude Radiohouse čelit konkurenci Media Clubu. Fleischmann pak vyjádřil svůj názor, že v České republice je snaha znemožnit komerční firmě provozovat zpravodajské rádio. Narážel tak na rádio BBC/Zet, které vede soudní spory s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání.

-mav-