Prima chce prodávat reklamu na mladší diváky

čtvrtek, 11. června 2015, 08:29 TV MediaGuru

Televize Prima pravděpodobně od nového roku změní prodejní cílovou skupinu.

Televizní skupina Prima se velmi vážně zaobírá  myšlenkou, že od roku 2016 upraví svoji cílovou skupinu pro prodej reklamního prostoru. „O změně cílové skupiny uvažujeme velmi reálně. Asi to nebude rovnou přechod na skupinu 15-54, ale spíš na 15-65 nebo 15-69,“ uvedl v rozhovoru pro MediaGuru.cz ředitel společnosti Media Club Ladislav Dianiška. Podle provozního ředitele Primy Vladimíra Pořízka připravuje Prima už podzimní programové schéma s cílem, aby oslovilo mladší diváky.

Prima v současnosti prodává na cílovou skupinu diváků starších 15 let. O změně prodejní cílové skupiny uvažovala už dříve, kdy zvažovala přechod na skupinu 15-65. Nakonec se ale rozhodla ponechat stávající cílovou skupinu 15+. O tom, zda od roku 2016 bude prodávat na skupinu 15-65 nebo 15-69, se rozhodne do vyhlášení obchodní politiky, které se uskuteční letos na podzim. Hlavní konkurent Primy, televize Nova, prodává reklamu na cílovou skupinu 15-54.

Pro úpravu cílové skupiny na 15-65 nebo 15-69 mluví podle zástupců Primy spotřební chování a sociodemografický vývoj populace. Podle dostupných výzkumů je skupina lidí ve věku 50-69 let z hlediska kupní síly druhou nejsilnější po skupině 35-50 let. Prima vychází z toho, že velká část osob ve věku 50-69 let stále ještě pracuje a drží u sebe velký objem financí. Z hlediska sociodemografického vývoje se navíc bude skupina 50-69 let početně rozšiřovat. Za dvacet let se navýší o necelých 230 tisíc lidí.

Podíl věkových skupin na kupní síle ČR

Zdroj: FTV Prima
Zdroj: výzkum FTV Prima

Celý rozhovor s Ladislavem Dianiškou a Vladimírem Pořízkem můžete číst zde.

-mav-