Ceny TV reklamy se na Slovensku zvýší dvouciferně

sobota, 07. listopadu 2015, 10:21 Slovensko MediaGuru

Komerční televize Markíza a Joj a veřejnoprávní RTVS chystají zvýšení cen za reklamu.

Televizní trh na Slovensku čeká nárůst cen, přijdou i nové televizní seriály, vrací se rozhlasový moderátor 90. let a Mafra má nový magazín v portfoliu. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.

Všechny hlavní televize zdražují

Slovenské televize zvednou v roce 2016 cenu reklamy. Markíza bude dražší o 13 % a základní CPP v 12-54 bude 500 eur, informuje Mediálne.sk. Rozdělení GRP mezi stanicemi se nezmění – Markíza 79 %, Doma 12 % a Dajto 9 %. Televize podle webu avizuje i novinky – bude nabízet virtuální product placement, tedy vkládaní produktu do pořadů až v postprodukci, a top breaks – spoty v krátkých blocích.

Průměrnou cenu zvedne také konkurenční skupina Joj, a to „o více než 12 %“, jak pro Stratégie.sk potvrdil obchodní ředitel Martin Heržo. „Když máme udržet svou vlastní tvorbu a hodnotu zásahu napříč celou distribuční platformou, musíme přistoupit k růstu cen za GRPs. Růst na našem trhu by měl být rozhodně dvouciferný,“ uvedl.

„Minimálně o dvojciferné číslo“ by se ceny TV reklamy měly zvednout také podle šéfa Media RTVS Martina Hauptvogela. Veřejnoprávní televize však může pro reklamu podle zákona vyčlenit jenom 0,5 % svého vysílacího času.

TV obraz

Joj ohlásila nové seriály

Televize Joj přinese v roce 2016 nové seriály – uvádí to v prezentaci pro inzerenty, kterou si všimlo Mediálne.sk. Chystá historický krimiseriál 1890, rodinný komediální seriál Prázdniny, sitkom Andyho Krause Den za dnem, další seriál Naši a již dlouho avizovanou novinku Zoo. Za ní stojí Danice Haláková, která pro Joj v tomto roce vytvořila seriál Divocí koně. V případě Zoo má jít o dramedy žánr. Divocí koně skončí již tenhle rok.

Markíza přinese nové časti Bouřlivého vína. Pokračuje se svými show, novinkou bude Your Face Sounds Familiar, o které jsme již informovali.

joj

Show o plnění snů upěla v novém slotu

Show televize Joj V sedmém nebi se poprvé vysílala v novém slotu ve čtvrtek večer. Jojce přinesla prvenství na trhu s přibližně 8,5procentním ratingem a podílem více než 26 % ve skupině 12-54. Pořad se původně vysílal v neděli v konkurenci SuperStar a Doktora Martina, naposledy měl v neděli 25. srpna rating 9,5 % a share 26,0 %, týden předtím 7,4/20,5 % a dva týdny 8,3/21,7 % včetně opožděné sledovanosti.

V sedmém nebi

Slovenská Mafra získala magazín o celebritách

Slovenský časopis Star mění vydavatele – od listopadu patří do vydavatelství Mafra Slovakia. Oznámilo to na svém webu Stratégie.sk. Předcházejícím vlastníkem byl někdejší top manažer STV z éry Richarda Rybníčka Branislav Zahradník.

Od roku 2013 změnil Star majitele již čtyřikrát. A upravoval také obsah a periodicitu. Star v minulosti fungoval jako ryze bulvární časopis se sloganem „hvězdy mrzí, že jsme drzí“, později prošel změnami a ubíral se spíše „měkčím“ celebritním směrem. V časech největšího úspěchu v roce 2007 dosahoval prodaný náklad více než 30 tisíc výtisků týdenně. Později změnil periodicitu na dvoutýdenní a sklouzl na nižší prodeje. Od září 2015 se opět vrátil k týdenní periodicitě a změnil šéfredaktora.

Star

Rozhlasový lídr angažoval moderátora na retro show

Rádio Expres angažovalo Jula Viršíka – moderátora, který patřil k hlasům slovenského éteru 90. let. Na Expresu bude mít hitparádu s „legendárními hity“ Twentyfive, která dostane prostor v neděli od 17. do 19. hodiny. „Dlouhodobě jsme hledali formát na nedělní pozdní odpoledne, kdy se lidé vracejí v autech z víkendu,“ uvedl v tiskové zprávě programový ředitel Rádia Expres.

Česká mutace Newsweeku je i na Slovensku

I slovenští čtenáři mohou číst českou verzi zpravodajského magazínu Newsweek, který premiérově zahájil v tomto týdnu. Vydavatelství Media Rey SE distribuuje na Slovensku dva tisíce kusů nového časopisu. Newsweek Česko vychází celkem v nákladu 40 tisíc, distribuován je jednou za čtrnáct dní. Media Rey SE je dceřinou společností Barecz & Conrad Media, která na Slovensku vydává magazín Forbes.

-ik-