Atmedia zná výsledky HbbTV pro Hyundai a Vodafone

pátek, 15. dubna 2016, 14:30 Reklama, TV MediaGuru

Mediální zastupitelství vyhodnotilo pilotní HbbTV kampaně jako nadprůměrně úspěšné.

Mediální zastupitelství Atmedia uvedlo v letošním únoru a březnu pilotní reklamní kampaně přes HbbTV vysílání. Na vybraných tematických stanicích (Rebel, Relax, Retro, Kino Svět a Praha TV) běžela komerční interaktivní sdělení společností Hyundai a Vodafone. Červené tlačítko vyzývající diváka ke spuštění HbbTV aplikace se zobrazilo na televizních obrazovkách téměř 360 tisíc, resp. 160 tisíc domácností. Cílem pilotního projektu bylo otestovat tuto novou interaktivní televizní platformu a její možnosti i přínos pro komerční využití.

Kampaň pod názvem Tucson je král od automobilky Hyundai obsahovala v komerční HbbTV aplikaci víceúrovňové menu s několika kategoriemi – videa ukazující techniku automobilu, fotografie z interiéru automobilu či seznamující diváka s bezpečnostními prvky automobilu. Hlavním cílem kampaně bylo využít interaktivní potenciál aplikace a získat telefonní číslo zájemce o testovací jízdu modelu.

Během čtyř týdnů se červené tlačítko vyzývající diváka ke spuštění HbbTV aplikace zobrazilo na televizních obrazovkách více než 360 tisíc domácností. Míra prokliku do aplikace dosahovala 1, 30 %. Diváci strávili sledováním videí či prohlížením interiéru automobilu průměrně více než šest minut.

Hyundai_HbbTV_objednani testovaci jizdy

Společnost Vodafone využila hybridní vysílání k získání nových zákazníků. Aplikace obsahovala interaktivní pole, do kterého mohli diváci zadat svoje telefonní číslo, aby se jim mobilní operátor ozval se speciální nabídkou tarifu. Červené tlačítko se v rámci dvoutýdenní kampaně zobrazilo na televizních obrazovkách více než 100 tisíc domácností. Míra prokliku dosahovala úrovně 1,99 % a diváci strávili v aplikaci průměrně více než 3 minuty. 

Vodafone_HbbTV_zadani telefonniho cisla

„Výsledky pilotního projektu HbbTV překonaly naše očekávání. O úspěších kampaní Hyundai a Vodafone vypovídá také počet diváků, kteří na sebe zanechali prostřednictvím aplikace své telefonní číslo a tím vyjádřili zájem o testovací jízdu vozem Hyundai Tucson nebo o speciální nabídku mobilního tarifu. Právě v této interaktivitě, kterou hybridní vysílání umožňuje, vidíme velký potenciál,“ komentovala Iva Pantůčková, sales director ve spoelčnosti Atmedia.

Mediální zastupitelství spolupracovalo v rámci pilotního projektu HbbTV se společnostmi Digital Broadcasting a Prague Digital TV, v jejichž multiplexech jsou šířeny některé z televizních stanic zastupovaných společností Atmedia. Na technickém řešení projektu a tvorbě aplikací pracovala společnost Mautilus.

HbbTV kampaně už běžely také na stanicích Óčko a TV Prima. Prima v únoru informovala o výsledcích HbbTV kampaně BMW. Také v tomto případě se ukázalo, že průměrné CTR formátu red button (červeného tlačítka) překročilo úroveň 1 %.

-mav-