Seznam začleňuje do reklamního prodeje i deník Právo
Seznam.cz po převzetí deníku Právo začleňuje prodej inzerce pod svá křídla. Končí také spolupráce s Czech News Center na inzertním trhu.
Mediální společnost Seznam.cz zastřeší od nového roku i prodej inzerce pro deník Právo společnosti Borgis. Krok následuje poté, co se Seznam.cz letos stal hlavním akcionářem Borgisu, když odkoupil podíl Zdeňka Porybného, dlouholetého majitele deníku Právo.
Prodej inzerce zajistí obchodníci Seznamu, zadavatelé se ale mohou obracet i na prodejce v Borgisu. Vytvoří konzultantský tým, v jehož čele stojí Maya Palová, která v Borgisu dlouhodobě zastávala pozici zástupce ředitele obchodu. Obchodní ředitel Jiří Bareš z Borgisu odešel.
„Od 1. ledna příštího roku bychom měli být v rámci obchodu plně integrovaní, takže klienti budou moci řešit celý proces plánování a nákupu inzerce s jedním obchodníkem na straně Seznamu. Nicméně, abychom přechod na novou strukturu prodeje klientům co nejvíce usnadnili, budou se i nadále moci obracet na své původní tiskové kontakty," popsala pro MediaGuru.cz Martina Králíková, manažerka prodeje klíčovým zákazníkům společnosti Seznam.cz.
Pro rok 2024 společnost Seznam.cz také mění ceník tiskových reklamních formátů, zatím ho ale ještě nezveřejnila. Do nabídky rovněž zařadí nové kombinace tiskových a online formátů.
Zároveň končí dlouholetá inzertní spolupráce deníku Právo a společnosti Czech News Center. Společný balíček Tarif Extra, inzertní spojení deníků Blesk, Sport, Aha! a Právo a jejich magazínů, se v novém roce realizovat nebude.
Otázky pro Martinu Králíkovou, Seznam.cz
Inzertní nabídka Seznamu se v posledních letech rozrostla o nové mediatypy, nové reklamní formáty a obsahové spolupráce. Kromě online dnes prodáváte i televizi, print nebo rádia. Jaká vodítka poskytujete klientovi, aby v této nabídce získal přehled o typu reklamního prostoru, který pro něj bude nejvhodnější?
Předně klientům pomáhá s výběrem a návrhem optimálního řešení obchodník na naší straně. Dále mají klienti k dispozici online pomocníka s názvem Seznam Menu. Jde o webovou stránku, na které klienti naleznou přehled všech informací a možností inzerce. Tento nástroj umožňuje čerpat inspiraci nebo získat doporučení, jaké formáty jsou optimální pro konkrétní komunikační a reklamní strategii.
Vhodné formáty si klienti mohou vyfiltrovat v závislosti na tom, zda chtějí budovat značku, podpořit výkon kampaní či podle toho, jak se chtějí zapojit do produkce reklamního sdělení. Přidanou hodnotou je orientace v rámci všech reklamních formátů, dále přehled možností spolupráce na míru a v neposlední řadě navigace ke všem detailnějším informacím – do Galerie reklam, na Blog, Slovník pojmů nebo Přehled reklam spolu s technickými specifikacemi a všemi náhledy. Nechybí ani případové studie s vybranými úspěšnými kampaněmi našich klientů.
S tím, jak se naše inzertní portfolio rozrůstá, rozšiřují se i informace v Seznam Menu. Printová inzerce samozřejmě nesmí chybět. V budoucnu o ní na stránkách naleznou inzerenti ještě více podrobností.
Letos jste od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže získali povolení převzít společnost Silky Zdeňka Porybného, které patří vydavatelství Borgis. Jak probíhá propojování inzertní nabídky Seznamu a Práva?
Seznam s Borgisem dlouhodobě spolupracují i v jiných oblastech, a proto máme při propojování reklamních formátů na čem stavět. Díky tomu dnes klientům nabízíme více inzertních možností. Jde například o nové kombinace tiskových a online formátů. Deník Právo pro čtenáře představuje stále důvěryhodný zdroj informací a cílí především na aktivní a vzdělanější lidi středního věku s vyšším socioekonomickým statusem. Využitím výhodných balíčků nebo překlopením online inzerce do tištěné podoby můžeme výrazně navýšit vizibilitu reklamních sdělení i celkový zásah.
Jakým způsobem bude možné inzerci v deníku Právo od nového roku nakupovat?
Od 1. ledna příštího roku bychom měli být v rámci obchodu plně integrovaní, takže klienti budou moci řešit celý proces plánování a nákupu inzerce s jedním obchodníkem na straně Seznamu. Nicméně, abychom přechod na novou strukturu prodeje klientům co nejvíce usnadnili, budou se i nadále moci obracet na své původní tiskové kontakty.
Kdo bude za inzerci v Právu odpovědný po odchodu inzertního ředitele Jiřího Bareše?
Z původního obchodního týmu vydavatelství Borgis se stávají odborní printoví konzultanti, kteří budou úzce spolupracovat s obchodníky Seznamu. Ti budou nově za prodej inzerce do deníku a jeho suplementů přímo zodpovědní. Konzultantský tým povede Maya Palová, která v Borgisu dlouhodobě zastávala pozici zástupce ředitele obchodu.
V Seznamu máte zastoupení nejen těch velkých, ale i menších a středních zadavatelů. Jak se jich změna dotkne?
Segment menších a středních podniků je pro nás důležitý a představuje jednu z významných priorit. Proto konzultantský tým Mayi Palové ve spolupráci s regionálním obchodem Seznamu připravil speciální nabídky a balíčky, které zohledňují potřeby a ekonomickou sílu klientů tohoto segmentu. Regionální mutace deníku Právo nám poskytují dostatečný mediální zásah a výkon. Pomůžeme tak menším zadavatelům budovat jejich značku. Dokonce i drobní podnikatelé už mají zkušenosti s inzercí od společnosti Seznam a tuto spolupráci bychom chtěli nadále rozvíjet.
Chystáte v rámci vaší obchodní a produktové politiky nějaké novinky, které reagují na aktuální požadavky klientů?
Setkali jsme se s klientem, pro kterého byla priorita energetická šetrnost, a hledal obchodního partnera v souladu se svými požadavky. I v této oblasti se snažíme se rozvíjet, protože pro některé zahraniční centrály klientů jsou témata ekologie, udržitelnosti a šetrnosti důležitá. Potěšilo nás tak, že jsme vyšli jako vítěz ve studii iProspectu/Dentsu, která prostřednictvím Adform DSP s technologií Scope3 posuzovala dopad uhlíkových emisí v programatických kampaních.
Klienti při plánování zejména brandových kampaní v současné době ale nejvíc oceňují, že jsme schopni splnit poskytnuté garance impresí i rovnoměrný zásah publika na kvalitním inventory s dodržením podmínek brand safety. Navíc takové kampaně pomáhají plnit i výkonnostní cíle. Tomuto požadavku půjdeme v příštím roce naproti zapojením nových brandových metrik.
Budete vzhledem k dění na mediálním trhu také navyšovat ceny reklamy?
Situaci na trhu i u nás monitorujeme a na případné změny reagujeme i několikrát ročně. Poslední aktualizace ceníku proběhla k 1. říjnu 2023. Ceny nejvíce poptávaných formátů, včetně televizního i audio reklamního prostoru, jsou už dnes adekvátně nastaveny. V roce 2024 chceme zvýhodnit výši investic klienta do ostatních mimo onlinových kanálů Seznamu. Ta bude mít vliv na celkové roční podmínky klienta.
Roste stále zájem o videoreklamu, která může ve vyprodané televizní vánoční sezóně přinášet zajímavé příjmy?
Rozhodně cítíme rostoucí poptávku po videoreklamě a s tím související větší vůli klientů platit za ni vyšší cenu CPT. Proto náš video prostor průběžně rozšiřujeme a díky tomu dokážeme i nadále plnit garance zásahu. Těší nás, že klienti stále více vnímají videoreklamu jako klíčovou a nedílnou součást svých brandových kampaní. Stoupající zájem klientů je podporován také vyprodaností televizního prostoru na trhu. Bezpochyby z tohoto trendu těží i naše Televizi Seznam, které se obchodně daří.