Linkedin zkouší další druh předplatného

neděle, 21. dubna 2024, 08:00 Internet & Mobil MediaGuru

Profesní síti se placené funkce vyplácejí a přichází s další. Lákadlem má být i umělá inteligence.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Linkedin testuje nový zdroj příjmů. Experimentuje s další placenou funkcí, která je tentokrát zaměřená na malé a střední firmy. Nový druh předplatného nese název Premium Company Page a jeho cena je 99 dolarů měsíčně s tím, že jednorázová roční platba vyjde na 840 dolarů. „Cílem je pomoci firmám oslovit více zákazníků, posílit důvěryhodnost a blýsknout se u cílové skupiny,“ uvedla pro TechCrunch Suzi Owensová z komunikačního oddělení LinkedIn. Dodává, že její zaměstnavatel brzy zveřejní o novince ještě více informací.

Už nyní je ale zřejmě, že se profesní sociální síť opět zkouší svézt na vlně umělé inteligence. Správci placených firemních stránek – podobně jako předplatitelé prémiových funkcí Linkedin z řad jednotlivých uživatelů – mohou využívat pomocníka v podobě AI ke vytváření a upravování obsahu na svém profilu. To ale ještě nezaručuje vyšší povědomí o značce. Tím spíše, když výhodu v podobě pomoci od jazykového modelu typu ChatGPT mají k dispozici i ostatní.

Solidní zdroj příjmů

Prémiový firemní profil má proto obsahovat i další výhody. Jeho správci dostanou přístup k podrobnějším statistikám o návštěvnících stránky a příležitost rovnou je vyzvat ke sledování stránky. Na viditelném místě v její hlavičce lze navíc umístit více informací typu možností kontaktování nebo vypsání referencí od spokojených zákazníků. Placený firemní profil může kromě toho zazářit i doslova, a to díky zlatému odznáčku zobrazenému vedle názvu stránky. Symbol znamená, že jde o ověřený prémiový profil. A v neposlední řadě také symbolizuje, že může jít tak trochu o zlatý důl pro samotný Linkedin, respektive jeho mateřský Microsoft.

Podle interpretace serveru TechCrunch jde o další důkaz toho, jak se provozovatel profesní sítě snaží dál diverzifikovat svůj obchodní model. V uplynulém fiskální roce zaznamenal Linkedin 25procentní nárůst příjmů z předplatného, a to na téměř dvě miliardy dolarů, přičemž celkové příjmy firmy dosáhly patnácti miliard dolarů. Zároveň se ale zkouší rozkročit ještě jiným a vzhledem ke svému renomé netypickým směrem. V posledních měsících začal například experimentovat s formátem vertikálního videa, který zpopularizovaly odlišně zaměřené sociální sítě jako TikTok nebo Snapchat. Linkedin také podle TechCrunch rozpracovává koncept využití videoherních prvků. Profesní síť například vymýšlí, že by spolu soutěžila oddělení konkrétní firmy v nejrůznějších logických hříčkách, což by údajně mohlo utužit vztahy v kolektivu. A také teoreticky znamenat třeba i příležitost k zavedení úplně nových placených funkcí, například v podobě odemykání bonusového herního obsahu. Linkedin má zkrátka našlápnuto, aby se stal tou sociální sítí, které se podaří na zpoplatněných funkcích vydělávat nejvíc.