Magazín Bydlení rozzlobil konkurenci. Kopírujete nás, vzkazuje

úterý, 13. listopadu 2012, 07:45 Tisk MediaGuru

Vedení časopisu Marianne Bydlení se nelíbí postoj nového vydavatele konkurenčního titulu.

Vedení a redakce časopisu Marianne Bydlení reaguje na záměr konkurenčního titulu Magazín Bydlení, který se netají cílem utkat se o pozici na trhu právě s tímto titulem. Magazín Bydlení nedávno přešel pod nového vydavatele, společnost Business Media CZ, která nastartovala změny, jimiž chce titul v prodaných nákladech vytáhnout a zaútočit tak na Marianne Bydlení.

Svůj postoj k záměrům vydavatelství Business Media CZ, o kterých jsme informovali zde, zaslaly generální ředitelka vydavatelství Burda Media 2000 a také šéfredaktorka měsíčníku Marianne Bydlení. Jejich reakce přetiskujeme.

Pavlína Blahotová, šéfredaktorka Mariannne Bydlení

Marianne Bydlení je na trhu devět let a celou dobu jasně vítězí. Získali jsme titul Časopis roku v letech 2009 a 2011, to je snad dostačující potvrzení kvality.

Proč mají čtenáři přemýšlet, jestli je kopie lepší než originál? Náš koncept stojí na unikátní tvorbě interiérových designerů a tedy i unikátním obsahu, vytvářeném ve vlastní produkci. Proměňujeme byty skutečných čtenářů v jejich skutečném prostředí s jejich skutečnými finančními rozpočty a pracujeme s produkty, které jsou aktuálně na českém trhu. Obsah časopisu je současný, kopíruje aktuální realitu a může sloužit jako inspirace ostatním, kteří si za své peníze mohou okamžitě pořídit to samé.

Marianne Bydlení (vydavatelství Burda Media 2000) vzniká na rozdíl od časopisu Bydlení (vydavatelství Business Media CZ) nezávisle na inzerci, a pravě to nám dává skutečnou hodnotu. Doporučujeme totiž opravdu jen to, o čem si v redakci myslíme, že je kvalitní, užitečné, praktické a hezké - časopis Marianne Bydlení není výkladními skříněmi inzertních klientů, proloženými skrytým PR, jak je zvykem jinde.

Business Media CZ chtěla už jednou útočit na Marianne Bydlení, a to s titulem Vítejte doma. Ten pak pro absolutní neúspěch zavřela. Myslím si, že by si raději měla hledat vlastní cestu než kopírovat Marianne Bydlení.

Petra Fundová, generální ředitelka Burda Media 2000

Časopis Marianne Bydlení byl opakovaně vyhlášen Časopisem roku a to jednoznačně proto, že čtenáři vnímají, že ho redakce dělá poctivě. Je skutečně zarážející, jak časopis Bydlení napodobuje originál Marianne Bydlení. I prodejní cenu nastavilo vydavatelsví Business Media CZ stejnou (54,90 Kč). Na první pohled při koupi na stánku se čtenář může lehce splést. Naštěstí jsou si ale čtenáři dobře vědomi rozdílů v hodnotě obsahu a tak mohu s radostí doplnit, že jednoznačným argumentem ve prospěch originálu, čili Marianne Bydlení, jsou auditované prodeje ABC, které se konstantně drží nad 20 000 prodaných výtisků, z toho je 6 400 předplatitelů, jejichž počet se od začátku roku také nezměnil. Podle posledních dat (dostupné za červenec 2012) mělo konkurenční Bydlení volný prodej 5 558 kusů, předplatné 1 815, což znamená celkový prodej 7 373 výtisků.

-mav-