Netflix: Podíl na TV trhu nepřekračuje v žádné zemi 10 %

pondělí, 22. dubna 2024, 06:50 TV MediaGuru

Podíl Netflixu na televizním trhu není v žádné zemi, ve které působí, vyšší než 10 %. To považuje za svou příležitost, jak na televizním trhu posílit.

Zdroj: Netflix

Zdroj: Netflix

Počet předplatitelů Netflixu se na konci prvního čtvrtletí 2024 zvýšil globálně na 269,6 milionů a s kvartálním přírůstkem 9,3 mil. výrazně překonal očekávání analytiků. Výnosy společnosti meziročně vzrostly o 15 % a provozní zisk o 54 %. Netflix ve výhledu pro rok 2024 uvedl, že letos předpokládá dvouciferný růst výnosů na úrovni 13 až 15 %.

Jednou z oblastí, na kterou se chce zaměřit, je nabízená větší škála zábavních formátů. Netflix chce zabrat na poli velkých TV show, filmů či živého vysílání. Ve více než 190 zemích, ve kterých je dostupný, dosahuje na publikum o velikosti více než půl miliardy diváků, uvedla společnost ve výsledcích za první čtvrtletí 2024. „Žádná společnost na poli zábavního průmyslu nikdy v tomto rozsahu a s touto ambicí neprogramovala. K uspokojení tak velkého
publika je potřeba mnoha příběhů, které osloví řadu rozličných preferencí," popsala v kvartálním reportu.

Zároveň uvedla, že v žádné zemi, ve které působí, a to včetně nejvyspělejších trhů, nepřekračuje její podíl na TV sledovanosti 10 %. V USA to konkrétně v letošním březnu bylo podle dat Nielsenu 8,1 %. „Máme tedy dost prostoru k tomu, abychom našim členům nabídli kvalitní hodnotu a zvýšili náš podíl na sledovanosti rozšířením nabídky včetně živých pořadů (komedie, sport, hudba, soutěžní show," naznačila dále firma.

Netflix zároveň uvedl, že od 1. čtvrtletí 2025 přestane zveřejňovat kvartální data o počtu předplatitelů. Zdůvodnil, že za své klíčové finanční metriky považuje výnosy a provozní zisk a z pohledu zaujetí čas strávený. Ve svých začátcích vnímal růst počtu členů za silný ukazatel vývoje, v současnosti má ale stabilní výnosy a rozvíjí také  nové zdroje příjmů, k nimž řadí i reklamu. Počet předplatitelů má tak být jen jednou složkou finančního vývoje firmy. Nabízí také různé úrovně předplatného s různými cenami podle zemí, což má  podle Netflixu odlišný obchodní dopad.

-mav-