Motor-Presse odchází, firmu koupil Milan Bohatec

středa, 23. září 2015, 06:50 Tisk MediaGuru

Po více než 22 letech opouští český tištěný trh německá Motor-Presse, stahuje se i ze Slovenska.

Z tiskového trhu odchází další zahraniční vydavatel. Dlouholetý vlastník motoristických časopisů, německá Motor-Presse, se rozhodla prodat své aktivity v Česku. Novým vlastníkem vydavatelství Motor-Presse Bohemia se stal dosavadní dlouholetý generální ředitel společnosti Milan Bohatec, který vlastnickou změnu na dotaz MediaGuru.cz potvrdil.

Milan Bohatec, který Motor-Presse Bohemia řídí od roku 2003, získal ve společnosti Motor Presse Bohemia 100% podíl, odpovídající vkladu ve výši 59,2 mil. Kč. Vlastnická změna se bude týkat i vydavatelství Motor-Presse Slovakia, které rovněž Milan Bohatec řídí. Německá Motor-Presse tak bude na trzích v Česku a ve Slovensku zastoupena jen jako poskytovatel licencí.

Milan Bohatec
Milan Bohatec

O odkup vydavatelství, které se obdobně jako další musí vypořádávat s nelehkou situací na trhu tištěných titulů, se generální ředitel zajímal už v uplynulých letech, k dohodě ale došlo až letos v létě. „S koupí společností Motor-Presse Bohemia a Motor-Presse Slovakia začíná nová etapa spolupráce obou mediálních domů s Motor Presse Stuttgart," komentoval Milan Bohatec.

Některé tituly vydavatelství Motor-Presse Bohemia.
Některé tituly vydavatelství Motor-Presse Bohemia.

Stuttgartské vydavatelství Motor-Presse vstoupilo na český trh před 22 lety. V roce 1993 přivedlo mj. svoji vlajkovou značku, magazín auto-motor a sport (AMS), který vydává dodnes. Celosvětově produkuje kolem 120 zejména zájmových titulů.

Motor-Presse Bohemia vydává na českém trhu přes 20 titulů (včetně speciálů), mezi klíčové značky patří především auto-motor a sport, Auto 7, Motocykl či Lastauto Omnibus. Auto-motor a sport se v loňském prvním pololetí řadil mezi čtveřici nejčtenějších motoristických titulů, poté ale z průzkumu čtenosti vypadl. Podle červencových dat ABC ČR představoval průměrný měsíční prodej měsíčníku AMS přes 11 tis. výtisků, což bylo o cca 1,5 tisíce méně než ve stejném měsíci před rokem.

Motor-Presse Bohemia je zároveň menšinovým společníkem v distribuční firmě Mediaprint & Kapa Pressegrosso, kde drží podíl ve výši 1,2 %.

I na Slovensku je klíčovým titulem vydavatelství Motor-Presse Slovakia měsíčník auto-motor a šport.

Oba mediální domy Motor-Presse Bohemia a Motor-Presse Slovakia mají pod novým majitelem rozvíjet stávající portfolio titulů, jakož i existující digitální média a eventové aktivity. Portfolio se má rozrůst i o nové digitální a printová média. "Filozofie obou společností a orientace na čtenáře, zákazníky a inzertní partnery i redakční kvalita a nezávislost zůstávají i nadále nejdůležitějšími hodnotami obou mediálních společností. V rámci licencí budou mít Motor-Presse Bohemia i Motor-Presse Slovakia plný přístup k obsahu, všem výsledkům testů a naměřeným hodnotám německých titulů z portfolia Motor Presse Stuttgart. Současně česká i slovenská mediální společnost zůstávají plnohodnotnými členy nadnárodního a pro výrobce automobilů nepostradatelného projektu Best Cars," uvedla firma v odpoledním tiskovém prohlášení.

-mav-

Doplněno 23. září ve 14:00 o vyjádření společnosti Motor-Presse Bohemia.