Atmedia ruší bonusy, cenu za reklamu zvýší o 15 %
Od bonusů ustupuje na TV trhu i Atmedia, vyplývá z její obchodní politiky pro 2017.
Mediální zastupitelství Atmedia zruší od nového roku 2017 bonusy mediálním agenturám i přímým klientům. Obchodní politika Atmedia pro rok 2017 také počítá se zvýšením cen za televizní reklamu v průměru o 15 %.
Zrušení bonusů naznačovala společnost Atmedia, která na televizním trhu s reklamou zastupuje několik tematických stanic, už na zářijové konferenci Flema. „K tomuto kroku jsme došli po dlouhý propočtech, z nichž vyplynulo, že se jedná o optimální řešení. Obchodní podmínky budou přehlednější a každý má možnost dostat se k transparentní nabídce,” zdůvodnila Iva Pantůčková, obchodní ředitelka Atmedia.
Nárůst cen vysvětluje Atmedia podobně jako konkurenční obchodní skupiny CET 21 a Media Club. „Je to obecný problém trhu, televizní stanice jsou vyprodané. Stane se, že musí vracet peníze, protože nedokážou dostatečně plnit některé kampaně. Přistoupili jsme proto k úpravám cen o 15 %, u nejvyužívanějších balíčků dochází k nárůstu až o 20 %,” uvedla Pantůčková.
Průměrný podíl na sledovanosti stanic Atmedia představuje v letošním říjnu 3,5 % (D15+, celý den). Zastupitelství věří, že na jaře 2017 by mohla sledovanost stanic Atmedia vyšplhat na 5% podíl na sledovanosti. V letošním roce rozšířila Atmedia spolupráci se slovenskou Joj Group (stanice Joj Cinema a Joj Family).
Televizní kampaně doplňuje Atmedia v obchodní politice pro rok 2017 novými speciálními projekty (sponzoring, teleshopping, product placement, injektáže), klientům nabízí i možnost inzerovat v rámci HbbTV.
Složení balíčků Atmedia pro rok 2017
Nákupní cílové skupiny (15+, 15–54 a 4–14) pro jednotlivé balíčky a ani jejich složení se pro příští rok zásadně nemění. Do portfolia zastupovaných stanic přibyly zmiňované Joj Family a Joj Cinema, skončil Universal Channel, a to v důsledku ukončení vysílání v Česku a na Slovensku letos na jaře.
Ceník obchodních balíčků Atmedia pro rok 2017
produkt | CS | cena 2017 (Kč) | změna (%) |
individuální prodej | 4-14 | 12 700 | +10 |
individuální prodej | 15+ | 16 800 | +5 |
atchoice | 15+ | 14 800 | +10 |
atkids | 4-14 | 12 600 | +20 |
atadults | 15+ | 13 200 | +15 |
atmax | 15+ | 12 600 | +20 |
attractive | 15-54 | 13 700 | +10 |
atsmart | 15+ | 12 100 | +27 |
Zdroj: Atmedia
-mav-