Fleischmann: Rádia E2 a F1 mají na to být jedničky trhu

pondělí, 12. prosince 2016, 18:50 Rádio MediaGuru

Lagardere Active ČR chce příští rok podpořit k růstu rádia Evropa 2 a Frekvence 1.

Společnost Lagardere Active ČR skončí v letošním roce v mírném plusu, přestože situace na trhu je obtížná, řekl na pondělním setkání s novináři prezident Lagardere Active ČR Michel Fleischmann. „Rozhlasový trh mírně roste, ale ne tak, abychom byli spokojeni, skončíme na úrovni roku 2015,“ přiblížil situaci na reklamním trhu. Ta je podle slov šéfa skupiny ovlivňována slevovou spirálou, a proto zvyšovat rádiové obraty je těžké. Přestože čisté odhady do rádií mluví v letošním roce o růstu na úrovni jednotek procent, rozhlasový trh údajně nepříjemně překvapily poklesy reklamních objemů v říjnu a ani listopad neodpovídá plánům. Podle Fleischmanna se ale Lagardere daří udržovat postavení na trhu, a to díky společnosti Radiohouse, kterou vlastní společně s konkurenční Media Bohemia.

V novém roce 2017 se chce Lagardere zaměřit na podporu stanic Evropa 2 a Frekvence 1 i s možností zaútočit na pozici lídra trhu, kterým je Rádio Impuls. „Mají na to, aby přeskočily Rádio Impuls,“ uvedl Michel Fleischmann. Rádio Impuls má v současnosti v denní poslechovosti náskok cca 100 tisíc posluchačů před druhou Frekvencí 1 a cca 130 tisíc posluchačů před Evropu 2. Podle Fleischmanna je důležité, že délka poslechu se nesnižuje a rádia tak udržují svůj podíl na trhu.

Třetí celoplošnou stanicí v portfoliu Lagardere je zpravodajské Rádio Zet. Jeho start brzdily tahanice s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání a s Českým rozhlasem, oproti plánům se tak skutečný rozjezd rádia zpozdil o dva roky. Fleischmann nezastírá, že ztrátové rádio v příštím roce čekají změny a že rok 2017 naznačí jeho další vývoj. Zatím se potýká s nižším zájmem inzerentů, v týdenní poslechovosti by se chtěl dostat na hranici 80 tisíc posluchačů. To má být úroveň, která by mohla přinést alespoň nulové hospodaření. Rádio Zet, v němž 50% podíl letos získala Media Bohemia, aktuálně poslouchá necelých 50 tisíc posluchačů týdně.

Na úrovni regionálních rádií pak musela Lagardere vypnout brněnské Dance radio, a to kvůli sporům o název stanice.

Michel Fleischmann se celkově domnívá, že nové projekty je v současnosti obtížné vytvářet, a to s výjimkou akvizic. Žádné akvizice ale Lagardere nepřipravuje. „Nebudeme kupovat rádia, ani printy,“ řekl. Určité možnosti ale spatřuje v digitálu, který má být zdrojem růstu skupiny v novém roce. Zde přijde s personalizovaným zpravodajstvím Youradio News, na které získala grant ve výši 4,5 mil. Kč od společnosti Google.

Prezident Lagardere se zmínil i o rozhlasové digitalizaci. „Děláme všechno pro to, aby proběhla v klidu,“ uvedl. Pokud by ale mělo platit to, že pro rádia budou vyčleněny tři multiplexy, z nichž jeden a části druhého a třetího zaujme Český rozhlas, pro soukromý rozhlasový sektor by to znamenalo, že se všechna soukromá rádia do digitálního vysílání nevejdou. „Nebude více rádií, není tomu tak. Bude více stanic Českého rozhlasu, ale méně stanic soukromého sektoru,“ řekl.

-mav-