Twitter chce zatraktivnit pre-rolly a Momenty

pondělí, 13. března 2017, 10:30 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Lepší cílení a statistiky mají k multimediálním formátům Twitteru přilákat zadavatele i uživatele.

Sociální médium Twitter se snaží přivábit nové zadavatele inzerce lepším cílením takzvaných pre-rollů, tedy kratičkých videoreklam přehrávaných před začátkem standardních videí. Vyslyšel tak jejich volání po podobném typu reklamy, jaký jim v současnosti umožňuje televizní mediatyp. Twitter se ve spolupráci s komunikační skupinou Dentsu Aegis Network snaží vytvořit svůj první reklamní formát, u něhož by garantoval, že zamýšlené sdělení cílová skupina opravdu uvidí. Statistiky počtu zhlédnutí mají vyhovovat standardům americké organizace Media Ratings Council. Jejich věrohodnost navíc budou ověřovat třetí strany, konkrétně pak analytické společnosti Integral Ad Science a Moat. Obě firmy již ověřují údaje dalších sociálních sítí, jako je Facebook a Snapchat. Garance a důvěryhodnost ale nejsou zadarmo. Jak pro server AdAge uvedl manažer investic Dentsu Aegis Network do videa Michael Law, cena za takto přesně zacílenou kampaň dosahuje nižších stovek tisíc dolarů. Vedle všech popsaných záruk navíc Twitter dává zadavatelům pravomoc určovat, před jakými videi se mají pre-rolly zobrazovat a před jakými ne.

Zavedení prémiové funkce přesného cílení navíc napomáhá uzavření několika dohod mezi Twitterem a držiteli vysílacích práv na zápasy amerických sportovních soutěží a další pořady. Díky tomu může sociální médium nabízet zadavatelům kvalitnější videoinventář v podobě sestřihů z nejrůznějších prestižních a sledovaných akcí. Je to právě tento nasmlouvaný „televizní obsah“, před který půjde vylepšené pre-rolly vložit. K jeho rozvíjení mu navíc částečně dopomáhá konkurence, Facebook totiž nedávno začal testovat zobrazování reklam v průběhu přehrávání živých videopřenosů předních vydavatelských domů.

Videoreklama však není jediným formátem, který chce Twitter zatraktivnit. Úpravou projde i jeho speciální formát tzv. „Momentů“, jenž uživatelům dává možnost vytvoření multimediálního fotoalba. Aby Twitter tuto aktivitu podpořil, začne zobrazovat počty zhlédnutí a sdílení jednotlivých alb. Statistika by měla nejenom podnítit soutěživost a exhibicionismus uživatelů, ale také dát zadavatelům, firmám a vydavatelům lepší přehled nad popularitou konkrétního obsahu. Také v případě Momentů se ale musí Twitter snažit nabízet lepší zážitek než konkurence, podobnými funkcemi disponují Snapchat a Instagram. Twitter dlouho pojímal formát Momentů jako zpravodajský přehled, kdy jeho vlastní autorský tým vytvářel album důležitých a zajímavých událostí dne. Později podobnou možnost dostali všichni uživatelé. Úsilí Twitteru je třeba také vnímat v kontextu vstupu provozovatele konkurenčního Snapchatu na burzu, k němuž došlo minulý týden. Snap přitom čeká úplně stejná výzva jako Twitter: najít takový obchodní model, který firmu přivede k zisku. Obě společnosti si však uvědomují důležitost příjmů z videoreklamy.

-jav-