TV doručily ve čtvrtletí více reklamních TRP než loni

úterý, 04. dubna 2017, 13:30 TV MediaGuru

Počet reklamních TRPs, které televize v letošním čtvrtletí doručily, se meziročně zvýšil.

Za období prvního letošního čtvrtletí doručily tuzemské televizní stanice více reklamních TRP (target rating point) než ve stejném období loňského roku. Nejvyšší navýšení je v divácké skupině starší 15 let (+9 %) a ve skupině 15-69 (+7 %), naopak nejnižší v mladší skupině 15-54 (+3 %). Podíl na prodaných TRPs ale nemusí odpovídat podílu, které jednotlivé televizní subjekty mají na tržbách z prodeje reklamního prostoru.

Počet doručených TRP, I-III/2017 a I-III/2016

trp_1q_2017

Komerční televizní prostor ovládají v Česku dva subjekty: TV Nova jakožto provozovatel kanálů televizní skupiny Nova a Media Club, zastupující mj. televizní skupiny Prima, Barrandov a také Óčko. Obě se v součtu dělí o cca 94 % doručených TRP. Pro MediaClub je určující cílová skupina 15-69, pro TV Nova divácká skupina 15-54. V meziročním srovnání se počet doručených TRP zvýšil až na výjimky ve skupině 15-54 (viz dále) u všech provozovatelů, vyšší navýšení je patrné u MediaClubu a České televize. V případě TV Nova počet doručených TRP byl v divácké skupině 15-54 srovnatelný jako ve stejném období loni, v případě Atmedia se v této skupině mírně snížil.

Podíl TV skupin na doručených TRP, 15+, I-III/2017

trp_15-plus

Podíl TV skupin na doručených TRP, 15-54, I-III/2017

trp_15_54

Podíl TV skupin na doručených TRP, 15-69, I-III/2017

trp_15_69

Zdroj: Nielsen Admopshere, přepočítáno na TRP’s 30

-mav-