Děti a nová média: Chytrý mobil má téměř 60 % dětí

úterý, 16. května 2017, 08:20 Výzkum MediaGuru

Děti nejčastěji používají chytrý telefon k hraní her nebo k poslouchání písniček.

Děti už velmi dobře ovládají moderní technologie a využívají je i pro svoji zábavu. Jak na tom jsou české děti ve věku 6–14 let, zjišťovala studie realizovaná společností Nielsen Admosphere v říjnu 2016 na vzorku 1031 dětí.

Mezi zkoumanými věkovými skupinami (6–7 let, 8–9 let, 10–11 let a 12–14 let) se projevují značné rozdíly v přístupu k moderním technologiím, konkrétně třeba v otázce jejich vlastnictví a používání. Ve skupině 6–14 let mají děti nejčastěji svůj vlastní smartphone a hned na druhém místě tablet. Chytrý telefon má 58 % dětí ve zkoumané skupině 6-14 let, tablet potom vlastní 40 % dětí.

Zdroj: Nielsen Admosphere
Zdroj: Nielsen Admosphere

Zatímco však u tabletu byly zaznamenány menší rozdíly napříč dotazovanými věkovými skupinami (rozdíly mezi věkovými skupinami jsou maximálně 13 %), tak u smartphonu platí, že čím starší dítě, tím je větší pravděpodobnost, že má vlastní chytrý telefon. Ze studie vyplývá, že už osm z deseti dětí ve věku 10–14 let má svůj osobní smartphone.

Internet ve svém smartphonu nevyužívají pouze 4 % dětí. Téměř tři čtvrtiny se na svém chytrém telefonu připojují k internetu pouze prostřednictvím wi-fi, 3 % využívají předplacená mobilní data a o něco více než pětina využívá jak wi-fi, tak mobilní data.

Nejsilnější konzumenti moderních technologií jsou ve zkoumané skupině nejstarší děti ve věku 12–14 let. Pouze 2 % dětí v tomto věku nevlastní žádné elektronické zařízení. Z činností, které děti v tomto věku pravidelně (alespoň jednou týdně) dělají na mobilních telefonech, je nejčastější poslech hudby (77 %), hraní her (70 %), pořizování fotek a videí, elektronická komunikace s kamarády, návštěva sociálních sítí (68 %) a sledování videí (60 %). Využívání mobilních zařízení k různým činnostem roste s věkem dětí. U těch, kteří mobilní telefon používají, roste nejvýrazněji jeho využití v oblasti elektronické komunikace, návštěvy sociálních sítí, vyhledávání informací ve vyhledavačích, ale také využívání k přípravě do školy, které alespoň jednou týdně deklaruje 31 % dětí ve věku 12–14 let.

Volně prodejná studie Děti a nová média 2016, Nielsen Admosphere, N=1031, děti respondentů internetové populace ČNP, 6–14 let, říjen 2016.

Infografika: Děti a nová média

Zdroj: Nielsen Admosphere
Zdroj: Nielsen Admosphere

-mav-