Kampaní s influencery na českém trhu přibývá

mirinda_influenceri
Mirinda spouští kampaň s vlogery, Zottarella zase komunikuje pomocí foodblogerů.

Agentury se shodují v tom, že influenceři jsou v Česku do kampaní stále žádanější. „Celkově narůstá zájem o influencery s kvalitním obsahem, kteří dostávají i desítky nabídek týdně. Ti méně snaživí a profesionální naopak tolik žádaní v budoucnu nebudou,“ říká Strategy and Media director agentury Triad Advertising Adam Špina.

Agentura se snaží zapojovat influencery do svých kampaní často. Nemusí to však vždy být jen nejznámější blogeři. „Kampani totiž může pomoci dostat se do světa i člověk, který nemá žádnou obří komunitu, ale má značku a její poselství upřímně rád. Je totiž určitě lepší spolupracovat s influencery, kteří nepropagují každý den jinou značku, a je jim jedno jakou,“ vysvětluje Špina. Triad aktuálně influencery zapojil například do nové kampaně společnosti PepsiCo, která vybírá novou příchuť značky Mirinda.

Důležitý je dobrý příběh

Společně se slovenskou vlogerkou Evelyn a českým vlogerem Smusou vytvořili komiksový příběh superhrdinů. Evelyn se mění na hrdinku Ananaselyn (představuje ananasovou příchuť) a Smusa na hrdinu Smelouna (představuje melounovou příchuť). V seriálu videí se budou předhánět o to, kdo z nich získá větší podporu u fanoušků. Ti nakonec vyberou hlasováním, která z příchutí zůstane v obchodech.

Ve videích se firma snaží zachovat osobitý styl, kterým angažovaní vlogeři pravidelně promlouvají ke svým fanouškům.

Online prostředí nabízí mnoho kreativních možností, jak lidi vtáhnout do příběhu se značkou. „Velcí hráči už pochopili, že důležitá je myšlenka, a ne kanály. Začínat brief tím, že ,uděláme kampaň s influencery‘, je cesta do pekel. Snaží se proto nejprve posoudit, jestli je daná myšlenka někomu z lidí známých v online prostředí sympatická a může pomoci oběma stranám,“ dodává Špina.

Podle něj je pak výhoda podobných spoluprací vzájemný dialog. „Určitě doporučujeme užší spolupráce než pouhé zmínky o produktech v obsahu – kampaň pak získá větší přitažlivost pro všechny strany. Značka se dozví něco o tom, jak je její produkt vnímaný u publika influencera a co s lidmi rezonuje, influencer naopak dostane náhled do světa marketingu a stavby kreativních konceptů kampaní pod vedením kreativních profesionálů. Výsledným vítězem by v ideálním případě měl být reálný člověk na konci, který místo otravné reklamy dostane zábavu nebo poučení.“

Jako zajímavou v posledním období na českém trhu popisuje například také spolupráci influencerů se značkou Studentská pečeť z dílny Zaraguza digital z podzimu loňského roku. V zahraničí pak spolupráci Caseyho Neistata se Samsungem v kampani „The Rest of Us“, kteří spolu ukazují světu, že každý z nás může být tvůrcem díky tomu, že máme telefon v kapse.

Influencery poprvé využívá také Zottarella

Zapojovat influencery i fanoušky se snaží nově také společnost Zott v komunikaci značky sýrů Zottarella. V dubnu poprvé značka spustila rozsáhlou kampaň v online prostředí.

Kampaň s názvem „Chutná výzva“ probíhá současně na českém, slovenském, maďarském a polském trhu. Kromě sociálních sítí částečně kampaň doplňuje také komunikace na prodejnách. Zott na konceptu kampaně spolupracoval se slovenskou agenturou Socialists.

V první fázi kampaně si vždy tři známí foodblogeři v dané zemi vylosovali celebritu, ke které pak přišli domů uvařit podle toho, co lednice celebrity obsahuje. V České republice vybrali foodblogerky: Báru (Máma v kuchyni), Koko (Menu domů by Koko) a Vendy (Vaříme s Vendy). Za celebrity v ČR vybral k vaření zpěváka Pavla Caltu, fitness trenérku a moderátorku Hanu Kynychovou a českou tenistku Andreu Hlaváčkovou.

Jejich úkolem bylo primárně zapojit právě Zottarelu a vymyslet originální improvizovaný recept. Ve druhé části se do kampaně mohou zapojit také fanoušci. Zottarella je vyzývá, aby poslali fotku své lednice. Z obsahu jejich lednice pak bloggeři vymyslí variaci receptů. Pokud se zapojí ve vymýšlení receptů i diváci, mohou vyhrát večeři s oblíbeným foodblogerem.

Na českém trhu kampaň adaptovala agentura Newcast. „Nejsme zastánci toho, že musí být influenceři v každé kampani. Čím dál častěi jdeme spíše cestou microinfluencerů jako doplňku kampaně, pokud chceme uživatele více zapojit,“ říká Anna Březinová, ředitelka agentury Newcast.

Dodává, že inspiraci na zajímavé kampaně není nutné vždy hledat v Americe nebo v západní Evropě. V poslední době překvapila například i saudskoarabská spolupráce Cadillacu s vloggerem nebo izraelská propagace vložek Nana.

Nejdůležitější je přitom rozehrát příběh, do kterého se influenceři hodí a který je bude bavit. Online influenceři chtějí být spolutvůrci. Spolupráci si často vybírají i podle nápadu.

Autorka textu: Lenka Medvecová

Zařazeno v rubrice: Marketing, Reklama

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.