Tchibo začíná s kategorií kávových limonád

pondělí, 22. května 2017, 06:30 Marketing MediaGuru

S novým nápojem Mazagrande se Tchibo pouští na pole nové produktové kategorie.

Společnost Tchibo launchuje na českém trhu nový produkt Mazagrande, s nímž chce vybudovat novou produktovou kategorii kávových limonád. Od 17. května ho podporuje silnou reklamní kampaní, jež staví na tématu zvědavosti a jejím symbolu – klíčové dírce. 

Původní receptura nápoje Mazagrande, který v sobě spojuje chuť kávy a citrusové limonády, vznikla před několika v centrále společnosti v Hamburgu, nicméně její uvedení na trh již probíhá zcela pod taktovkou české pobočky. „Rozhodli jsme se do projektu jít a od naprostého počátku jsme vytvářeli chuťový profil, název, design i strategii produktu. Důvěru centrály v Německu pro to, že nová kávová limonáda, dnes již tedy Mazagrande, bude pilotně jako první uvedena právě na český trh, jsme získali díky našim dobrým prodejním výsledkům a několika úspěšným kampaním, které jsme realizovali. Jsme velmi rádi, že právě my a právě zde můžeme uvést Mazagrande v život, a věříme, že si ho oblíbí i spotřebitelé,“ říká Steffen R. Saemann, marketingový ředitel společnosti Tchibo.

mazagrande

V Česku tak probíhalo rozsáhlé kvalitativní testování chuti, složení i názvu. Rovněž zde byla ve spolupráci s agenturou Kaspen/Jung von Matt vytvořena vizuální identita značky, její positioning, strategie i komunikační koncept. Pod supervizí agentury vzniklo také logo a design plechovky, které jsou z dílny holešovické agentury Cocoon.

S Mazagrande vstupuje Tchibo do zcela nové produktové kategorie. „Od launche Red Bullu tady v mass marketu nic podobně nového ve smyslu kategorie nebylo. Buď to byly jen různé extenze již existujících kategorií, nebo niche produkty. S Mazagrande tak vstupujeme na zcela nové pole,“ myslí si Steffen R. Saemann. 

Primární cílovou skupinou jsou mladí lidé ve věku 18 až 25 let s aktivním stylem života, kteří rádi objevují. Sekundárně pak konzumenti kávy a všichni, bez rozdílu věku, kteří rádi zkoušejí nové věci. „Chceme oslovit i ty, kteří zatím kávu nepijí, proto pracujeme jen se slabou kávovou příchutí,“ dodává Steffen R. Saemann. 

Mazagrande komunikuje kampaň v televizi, na YouTube a v kinech, kde jsou nasazeny 30 a 60s spoty, které natáčel v produkci Boogie films režisér Milan Balog v Jihoafrické republice a v Praze. „Spojení kávy a citrusů je natolik nové, že v lidech vyvolává přirozenou zvědavost. Rozhodli jsme se proto značku s touto lidskou vlastností, kterou si zatím nepřivlastnila žádná větší značka, natrvalo spojit. Téma zvědavosti podněcuje nejen k zajímavému ztvárnění a dobře vysvětluje podstatu produktu, ale je i dostatečně široké pro nekonečné množství dramatizací,“ říká Slavo Marušinec z agentury Kaspen/Jung von Matt.

Dále bude nová značka představena na hudebních festivalech, kde bude přítomna s obrandovaným přívěsem. V plánu je i celá řada eventů, které budou stavět na principu zvědavosti. „Například připravujeme kinoevent, kde nebudou lidé dopředu vědět, na jaký film jdou, nebo expedici pro zvědavé,“ prozrazuje Steffen R. Saemann. Na zvědavosti budou stavět rovněž ochutnávky, při nichž budou muset spotřebitelé projevit svůj zájem.

O sampling v ulicích větších měst a na tour po letních festivalech agentura Frontend. PR zajišťuje agentura doblogoo. Pod digitální strategií, webem, Expedicí Mazagrande i obsahem pro sociální sítě je podepsána agentura Etnetera Motion.

Nyní je Mazagrande k dostání v 39 značkových obchodech Tchibo, dále v maloobchodní síti, velkoobchodech, online a poprvé jde společnost se svým produktem i do prodejního kanálu čerpacích stanic. Doporučená maloobchodní cena je 29,90 Kč, v prodeji je v úzké 250ml hliníkové plechovce.

Název Mazagrande 

Mazagrande staví na historii dávného nápoje – mazagran. Autorství je připisováno francouzským legionářům, kteří se chtěli při obléhání pevnosti Mazagran v Alžírsku osvěžit. Tak došli až ke spojení kávy a citronové šťávy se sodovkou. Od té doby se nápoj postupně šířil dál po světě, uchytil se hlavně v Portugalsku.

-stk-