Time Warner dodá Snapchatu exkluzivní obsah

čtvrtek, 22. června 2017, 10:20 Internet & Mobil MediaGuru

Chatovací aplikace a mediální konglomerát uzavřely dohodu, jejíž hodnota údajně dosahuje 100 mil. USD.

Uživatelé Snapchatu dostanou mnohem více originálního mediálního obsahu. Time Warner a Snap se dohodly, že ještě do konce letošního roku zvládne první jmenovaná firma na Snapchatu třikrát denně zveřejňovat svou originální produkci. Jak připomíná agentura Reuters, Snapchat v současnosti „vysílá“ v průměru jednu exkluzivní show denně, řečená dohoda by tak měla výrazně zvýšit atraktivitu a množství jeho obsahu. Tomu odpovídá i hodnota dvouletého kontraktu, který podle zdrojů agentury Reuters dosahuje hodnoty 100 milionů dolarů. „Toto partnerství pro nás představuje zajímavý posun a umožňuje nám přijít s novými žánry včetně dramat, komedií, denních zpravodajských pořadů, dokumentů a dalších,“ sdělil viceprezident Snapu pro obsah Nick Bell. List The Wall Street Journal navíc uvedl, že na Snapchatu by se mohla díky uvedenému partnerství obou firem „objevit“ například známá americká komička a moderátorka Ellen DeGeneresová.

Součástí dohody je rovněž nasmlouvání reklamního prostoru. Reuters popisuje tuto snahu Time Warner inzerovat na sociálním médiu jako pokus dostat se do povědomí takzvané generace Y neboli miléniálů, pro něž představuje televizní vysílání stále cizorodější půdu. Naopak v online světě se cítí jako doma.

Tyto skutečnosti si ale již dříve uvědomily další mediální domy, Time Warner tak není prvním, kdo se se Snapem dohodl na produkci exkluzivního obsahu. Aplikace může spoléhat na spolupráci například s kanály NBC, ESPN, BBC nebo Discovery Networks. V dubnu měl navíc na Snapchatu premiéru seriál s názvem Second Chance z produkce společnosti A&E Networks, vlastněné firmami Disney a Hearst Communications. Příběh bývalého páru, který začne rozebírat příčiny svého rozchodu, tak byl prvním „standardním“ seriálovým formátem, jenž se na dané komunikační platformě objevil.

I přes tato fakta ale investoři kroky Snapu do jisté míry ocenili. Po oznámení krátkodobě posílily akcie Snapu o tři procenta a dostaly se tak nad mírně vyšší úroveň, než na které jejich obchodování na burze v březnu začínalo. Dynamičtějšímu pohybu jejich ceny vzhůru může nicméně částečně bránit skutečnost, že konkurenčnímu Instagramu prudce roste počet aktivních uživatelů formátu Stories, s nímž paradoxně jako první přišel Snapchat.

Po čase automaticky mizející foto- a videoalba tak na Instagramu využívá 250 milionů lidí, což představuje nárůst o 50 milionů osob za dva měsíce. Pro srovnání – na Snapchatu prakticky totožnou službu spouští o sto milionů uživatelů méně. V popsaném kontextu tedy důraz Snapu na exkluzivní obsah dává smysl a umožňuje se jeho aplikaci Snapchat lépe vyprofilovat. Jak už z definice exkluzivního obsahu vyplývá, konkurence by ho kopírovat neměla. Na rozdíl tedy od specifických formátů a podsekcí sociálních sítí, jako jsou právě řečené Stories.

-jav-