Obsahové cílení se rozšiřuje do hybridní televize

obsahove-cileni_programatik
Programatická reklama přichází s další novinkou, rozšiřuje obsahové cílení do televize.

R2B2 zavádí obsahové cílení reklamy v hybridní televizi (HbbTV). Obsahové cílení je zatím známé z prostředí internetu, teď se ale rozšiřuje i na televizní obrazovky a přináší nové možnosti programatického nákupu reklamního prostoru. Zadavatelé reklamy mohou zvolit cílení podle kritérií odpovídajících povaze pořadů, které diváci aktuálně sledují.

V praxi to znamená, že se reklama začne zobrazovat pouze během pořadů, které zvolenému cílení odpovídají. Zadavatel může vybírat ze žánrů, témat, ale také na základě sociodemografie.

„Automatizované obsahové cílení výrazně ulehčuje práci pro nákupčí reklamy, kteří museli doposud manuálně vyhledávat v televizním programu a nastavovat několik plánů pro reklamní sdělení. Naše obsahové cílení předchází také tomu, že nákupčí zapomene na některý z pořadů, který může být vhodný pro jeho reklamní sdělení. Dostatečný rozsah žánrů, témat, ale i sociodemografické vlastnosti diváka mu dávají širokou nabídku pro výběr správného publika,” přibližuje Aleš Sekanina ze společnosti R2B2.

Reklamní sdělení se díky technologii HbbTV zobrazuje na televizních obrazovkách v internetové vrstvě a doprovází tak klasické televizní vysílání. Mezi dostupné reklamními formáty patří bannery a videospoty.

Programatický prodej televizní reklamy v HbbTV odstartovaly v roce 2016 společnosti R2B2 a Hybrid, které zároveň uzavřely generální partnerství. Dnes společně rozšiřují své portfolio televizních stanic a s tím se i zvyšují možnosti inzerce na televizních obrazovkách.

 

Obsahové cílení v televizi

Obsahové cílení se využívá pro oslovení diváků aktuálně sledujících obsah v televizi. Cílit je možné jak na žánry, tak na témata pořadů nebo jejich diváky podle sociodemografie.

Žánry, témata, sociodemografie

Zadavatel reklamy má v tomto ohledu snazší práci. Stačí, aby si vybral, který žánr se nejvíce hodí pro jeho reklamní sdělení. Akční, drama, sci-fi, pohádky a dalších desítky žánrů dávají dostatečný výběr pro cílení. A pokud ne, jsou zde ještě témata. Ať už jsou to auto-moto, koníčky, vaření či další, témata zpřesňují zásah na požadované publikum. K tomu má zadavatel reklamy možnost cílit podle sociodemografie diváků známé podle pořadů.

Automatizace

Nákupčí reklamy už nemusejí procházet televizní programy a schémata, aby zvolili správný pořad pro reklamní sdělení. V nákupní platformě ani není nutné vytvářet pro každý pořad vlastní plán na spouštění reklamy. Reklama se automaticky spouští a také vypíná v požadovaném období podle zvolené charakteristiky pořadů. Proto není nutné mít několik plánů na jeden žánr či téma a nebo sociodemografii.

Výhody

Netrpí vyprodaností – u klasické televizní reklamy mohou být reklamní bloky vyprodány (příklad Chci svou reklamu umístit do reklamních bloků k Hobby, ale tam už je vyprodáno. U HbbTV není, tam se jen draží prostor s tím, kdo dá vyšší příhoz na ten žánr.

Inzerent si nastaví cílení a nemusí se o nic dále starat – reklama se pouští a vypíná s pořady, které odpovídají charakteru cílení.

Na televizní obrazovky se dostanou i inzerenti, kteří nemají velké rozpočty na klasickou televizní reklamu a můžou oslovit konkrétněji publikum.

Reklama v HbbTV netrpí “slepotou”, protože je zobrazena divákovi v řádu sekund po přepnutí na kanál.

-mav-

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil, TV

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.