Seznam.cz chce navyšovat reklamu z videa a mobilů

čtvrtek, 21. září 2017, 10:56 Internet & Mobil MediaGuru

Seznam.cz představil trendy a novinky v oblasti mobilní reklamy a video reklamy.

Seznam.cz očekává další navyšování podílu mobilní reklamy a video reklamy na svých webech, vyplynulo z úterního setkání se zadavateli a mediálními agenturami v rámci akce Seznam fórum. Na té internetová jednička představila možnosti mobilní reklamy a videoreklamy a avizovala některé novinky.

Podle Dušana Gajdoštíka se v letošním roce zvýšilo video inventory Seznam.cz meziročně o 10 %. Internetová televize Stream.cz se přitom na něm podílí z necelé poloviny, další video kapacita se vytváří na serverech Novinky.cz, Seznam Zprávy a na ostatních webech.

Zdroj: Seznam.cz
Zdroj: Seznam.cz

Seznam.cz má v plánu další navyšování videokapacity adaptováním šesti vteřinového formátu bumper, který umístí za pre-rolly a chce zpřístupnit video i pro klienty Skliku. V plánu je také testování outsream videa v textu na Novinkách.cz. Připravuje se i možnost plánování pomocí reachových křivek, které by mělo přilákat velké televizní zadavatele.

Dušan Gajdoštík, foto: Seznam.cz
Dušan Gajdoštík, foto: Seznam.cz

Počítá se rovněž s navyšováním video pořadů. Zde novinky plánuje jak internetová televize Stream.cz, tak i zpravodajský server Seznam Zprávy. Druhý jmenovaný vyrobí do konce roku přes 300 hodin nového video obsahu, během podzimu chce přijít ještě s novými pořady a s novými autory, řekl zadavatelům šéfredaktor Seznam Zprávy Jakub Unger. Jména novinářů, kteří mají během podzimu přijít, nekomentoval.

Stream.cz začal v těchto dnech uvádět své podzimní pořady, největší novinkou je seriál Kafe a cigárko, připravený podle blogu herečky Marie Doležalové. Podle šéfproducenta Stream.cz Lukáše Záhoře míří nový seriál spíš na ženské publikum, jehož podíl chce internetová televize Stream.cz do budoucna zvyšovat. Pro příští rok plánuje osm nových seriálů – vždy po čtyřech pro hlavní sezóny na jaře a na podzim.

Jakub Unger a Lukáš Záhoř, foto: Seznam.cz
Jakub Unger a Lukáš Záhoř, foto: Seznam.cz

Zvyšování podílu návštěvnosti z mobilních telefonů se zatím na českém trhu neodráží v adekvátním nárůstu investic do mobilní reklamy, poukázala ve svém příspěvku Jana Petrmanová, konzultantka Seznam.cz pro mobilní reklamu. Seznam.cz registruje 35-40% podíl mobilních přístupů na celkové návštěvnosti. Na zadavatele proto apelovala, aby mobilní reklamu neopomíjeli, věří totiž, že v příštím roce se podíl přístupů na internet obrátí na stranu mobilních telefonů, které tak předstihnou klasická PC. Za důležité označila nutnost přizpůsobovat bannery mobilním telefonům, to údajně může vést k navýšení průměrné míry proklikovosti (CTR).

Stejný názor, zastřešený pojmem „mobile first“, zastává i konzultant Dušan Šimonovič, který zadavatelům demonstroval, že zdánlivě malý formát na mobilním zařízení může mít lepší výsledky než větší formát banneru na desktopu. Za podstatné ale označil dobrou kreativu takového banneru. Naznačil rovněž, že v oblasti mobilních formátů chystá Seznam.cz novinky. Brzy by se měl objevit v nabídce nový formát splitter.

Vývoj v oblasti mobilního hledání na Seznam.cz představil David Velechovský. V současnosti využívá možnosti mobilního hledání na Seznam.cz 25 % uživatelů, firma ale očekává jejich navýšení poté, co si nainstalují mobilní prohlížeč Seznam.cz. Například v segmentu e-shopů se počet prokliků z mobilního hledání ve druhém letošním čtvrtletí meziročně zvýšil o 57 %, počet kliků z obsahové sítě dokonce vyrostl o 117 %. S rostoucím počtem zařízení, které mají jednotlivci k dispozici, je podstatné poznat, jak se jeden uživatel pohybuje na jednotlivých zařízeních. Seznam proto pracuje na cross-device cílení, první aktivitou má být retargeting v Skliku.

Seznam.cz: Trendy segmentů v mobilním vyhledávání

Zdroj: Seznam.cz
Zdroj: Seznam.cz

-mav-