Primetime for...Big Data o nové době datové

Akce již proběhla 10. 11. 2021

Konference se zaměří na to, jak bude vypadat „nová doba datová", jaký bude svět bez cookies nebo na přínosy real-time zpracování.

Pohled na dřívější ročník konference , zdroj: Blue Events

Pohled na dřívější ročník konference , zdroj: Blue Events

Letošní ročník konference Primetime for...Big Data se uskuteční ve středu 10. listopadu v pražské Národní technické knihovně od 9:00.

Pod vedením moderátora Daniela Stacha z České televize se v programu vystřídají nejen analytici a manažeři datově orientovaných firem, ale také vědci. Konference tak opět ukáže příklady využití z praxe, tak pokroky v teorii. Víte, že z 100 miliard tun materiálu, co na světě ročně vytěžíme, jedna třetina končí jako odpad? Drtivá většina je postindustriální odpad, který má vysokou hodnotu, a my ho skládkovali namísto hledání cirkulárního řešení. Cyril Klepek, CEO společnosti Cyrkl ukáže, jak big data a inovace mění odpadový svět, a co z toho mají firmy a naše planeta.

Jak pomocí dat přechází TV Nova od prodeje reklamního prostoru k prodeji placeného prémiového obsahu? O tom, co přesně znamená dnes „data-driven media house“ nové doby datové bude mluvit Jakub Rajský, BI Manager TV Nova a Radovan Jirka, datový detektiv z BizzTreat. Jak se dělá agilní datová transformace v České spořitelně? O tento příběh se podělí její Data Tribe Leader Martin Gerneš. Jaké to je sbírat data o lécích z více než 60-ti zemí a přetvářet je na informace – plně automatizovaně? Na to odpoví Michael Štencl ze společnosti Cogvio, která připravuje data z celého životního cyklu léků i pro největší farmaceutické firmy.

Většina společností v souvislosti s analýzou dat stále řeší, jak je efektivně dostat na všechna místa, kde jsou potřeba. Tedy do různých aplikací, systémů, databází, v potřebných formátech, do prostředí v on-premise i na cloudu. Jak spolehlivě řídit datový provoz ukáže Marcel Vrobel ze společnosti Adastra.

Dobrou zprávou je, že možná nemusíte mít v datech pořádek, ale stačí mít o nich přehled. Je to možné třeba díky novému řešení tzv. digitální „Google mapy“ celé firmy, která se může stát klíčovým a univerzálním nástrojem pro Data Governance. S prototypy řešení přichází Petr Hájek ze společnosti PROFINIT.

Proč je dialog s umělou inteligencí (AI) podobný tomu lidskému stále nepolapitelný. Na to odpoví Jan Šedivý z Českého institutu informatikyrobotiky a kybernetiky při ČVUT, která se svým konverzačním robotem Alquist, získala nedávno cenu Alexa Prize společnosti Amazon. Umělá inteligence je také spojená i s řadou bezpečnostních otázek, čemuž se bude věnovat Jan Romportl, ředitel centra umělé inteligence O2 Czech Republic. Problémem je hlavně to, pokud se začnou projevovat nežádoucí rozpory mezi tím, jak by se systém podle svého konstruktéra měl chovat, a jak se na základě optimalizace dané funkce skutečně chová.

Jaká je vlastně hodnota datových projektů a jak fungují investice do nich? Na to se zaměří Adam Votava z DataDiligence, která umí vyhodnotit dopady celkové datové strategie na ziskovost společnosti.

Bližší informace najdete na webu akce zde.