Electrolux a Strana zelených stáhly sexistické reklamy

středa, 11. prosince 2013, 18:51 Aktuality, Reklama MediaGuru

Výrobce elektrospotřebičů Electrolux a také Strana zelených stáhly reklamy se sexistickým motivem záhy poté, co hnutí Nesehnutí zveřejnilo výsledky soutěže Sexistické prasátečko. Jak firma, tak politická strana tvrdí, že se pro příště sexistických reklam vystříhají, uvádí v tiskové zprávě Nesehnutí. Tyto reklamy posilují stereotypy postavení muže a ženy ve společnosti.

Electrolux vyhrála s reklamou na pračku, kterou doprovodil slogan "štíhlá holka s velkým plnicím otvorem". Podle Nesehnutí je v českém reklamním prostředí obvyklým jevem, kdy zahraniční centrála neví, jak se v Česku firma prezentuje. "Tuto reklamu vytvořil externí distributor bez vědomí či schválení společnosti, která ji považuje za zcela nevhodnou. Bezprostředně po zjištění kontaktovala tvůrce, vyjádřila svou nespokojenost a zajistila stažení reklamy. Zneužití značky v této podobě je neakceptovatelné a společnost zároveň přijala opatření, která zajistí eliminaci podobných případů v budoucnosti," sdělila ČTK PR manažerka Lucie Krejbichová z agentury Pleon Impact, která Electrolux v Česku mediálně zastupuje.

Předvolební spot Strany zelených, který pracoval se sexistickým motivem, neschválil volební štáb a záhy po zveřejnění jej stáhl. "Používání sexismu považujeme za negativní jev proto, že podporuje zakořeněné stereotypy o mužích a ženách. Zároveň věříme, že naše společnost je mnohem rozmanitější, než jak se nám leckdy snaží reklama podat, a že výrobek nemusí vždy prodávat pouze nahé ženské tělo nebo vyobrazení necitlivého drsného chlapa," napsali zelení v prohlášení na oficiálním webu strany.

Zároveň se zelení snaží iniciovat o tomto tématu širší společenskou debatu. "Těší nás, že se Strana zelených k nominaci aktivně postavila a doufáme, že jejich přístup bude inspirací pro ostatní oceněné," řekla Kristýna Pešáková z Nesehnutí.

Výsledky pátého ročníku Nesehnutí zveřejnilo před dvěma týdny a míní, že pohled lidí na seximsus v reklamě se mění. "V roce 2009 se nad prezentacemi pozastavil málokdo. Dnes jsou lidé aktivní, posílají tipy do soutěže a hlasují. Snažíme se prosadit i systémové změny, které tyto reklamy omezí," řekla koordinátorka soutěže Petra Havlíková.

-čtk-