Konto Bariéry spustí na FB živý přenos z malování
Konto Bariéry spouští hlavní část kampaně k letošnímu třináctému ročníku charitativního projektu Aukční salon výtvarníků. Cílem kampaně je změnit prostřednictvím nových médií tradiční vnímání uměleckých aukcí a oslovit mladší publikum, které se dosud o aukce obrazů nezajímalo.
Součástí komunikačního konceptu je projekt Živé umění, což je online přenos, během něhož bude trojice umělců Věra Tataro, Jakub Špaňhel a Petr Kožíšek malovat obrazy před zraky diváků na internetu. Ti přitom budou moct malíře v reálném čase inspirovat a prostřednictvím chatu ovlivnit výslednou podobu díla. Livestream proběhne 23. a 29. listopadu na Facebooku Konta Bariéry.
Tři takto vzniklé unikátní obrazy budou následně vydraženy na aukčním portálu Aukro.cz. Na stejném místě bude k aukci nabídnut také klíčový vizuál kampaně, originální obraz se symbolickým záchranným kruhem v kubistickém stylu. Ten pro Konto Bariéry vytvořila přes kreativní platformu Mindtravellers výtvarnice Danda Horáčková.
„Pomocí internetových aukcí uměleckých děl chceme bořit zažité stereotypy, že dražba umění je snobská akce pro boháče v kvádru. Vyvolávací ceny za dražené obrazy startují na 300 Kč, a proto jsme kampaň zaměřili i na střední vrstvy,“ popisuje Pavla Nýdrle z agentury Nydrle, jež je pod kampaní podepsána.
Na aukci i celý projekt upozorňuje instalace zlatých rámů přímo v místě výstavy. Ve stylu fotokoutků se zde mohou lidé vyfotit a snímky pak sdílet na sociálních sítích s kampaňových hashtagem #Pomocjeumeni. Do aktivity jsou zapojeny také různé známé osobnosti, které selfie sdílí na svých profilech.
Netradiční komunikační aktivity pak doplňuje klasická reklamní kampaň v tisku, rádiu, outdooru a na internetu a komunikace na sociálních sítích.
-stk-