Median: Ve vánočním období vítězí z médií televize

Publikováno: 05. 01. 2017

Z projektu projektu adMeter 1000 společnosti Median vyplývá, že během vánočních svátků, Silvestra i dnů mezi svátky roste oproti běžným všedním i víkendovým dnům zejména sledovanost televize. Například na Štědrý den vzrostl průměrný denní rating oproti průměrné sobotní sledovanosti skoro o 50 %. Naopak u rádií tráví lidé během vánočních svátků méně času než jindy. Rating rádií mírně klesá, a to například na rating 4,1% na Štědrý den z ratingu 4,9% v běžné prosincové soboty. To je dáno mimo jiné poklesem dopoledního poslechu mimo domov (out-of-home).

Obecná internetová návštěvnost o vánočních svátcích nevybočuje ze svého trendu, ale na jednotlivých serverech lze sledovat výraznější změny chování. Například na Facebooku, kde lidé strávili na Silvestra v průměru 24,4 minut oproti běžnému prosincovému dni, kdy na něm trávili v průměru jen 17,3 minut. Do doby užívání byla započítána konzumace na PC (na Silvestra 21 minut), na mobilních zařízeních pomocí prohlížečů (0,8 minuty) a pomocí mobilní aplikace (2,7 minuty).

Celková sledovanost mimo domov, která je v době televizního prime time (19-23) necelých 13 % celkové televizní sledovanosti, o svátcích významně roste. V době štědrovečerní a silvestrovské, tj. 24.12. a 31.12., je sledovanost mimo domov až 20 % celkové sledovanosti. Pojem mimo domov je však možná zavádějící, protože rodiny se v tomto období společně setkávají, a tak lze tuto sledovanost interpretovat zejména jako sledovanost mimo vlastní byt, ale v rodinném kruhu.

Zdroj: adMeter 1000. Projekt je realizován na panelu respondentů ve věku 15-69 let.

Zdroj: adMeter 1000. Projekt je realizován na panelu respondentů ve věku 15-69 let.

-mav-

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.