Průzkum: Češi na internetu nejčastěji vyhledávají

Publikováno: 25. 07. 2017

Nejčastěji Češi na internetu vyhledávají informace (67 %), dále posílají e-maily (57 %), navštěvují sociální sítě (53 %) a sledují online zpravodajství (40 %). Vyplývá to z průzkumu o chování Čechů na internetu, který si nechala zpracovat digitální agentura Aitom u společnosti STEM/MARK.

Se zvyšujícím se věkem klesá počet lidí, kteří několikrát denně vyhledávají na internetu. Nejvíce online hledají mladí lidé ve věku 18 až 29 let (75 %), lidé ve věku 30 až 44 let (68 %) o něco méně, nejméně pak lidé ze skupiny 45 až 59 let (57 %).

Online zpravodajství se těší oblibě u téměř poloviny Čechů. Největší rozdíly lze zaznamenat mezi muži a ženami. Zatímco u mužů čte zprávy na internetu několikrát denně 46 % z nich, u žen je to jen 35 %. Muži se také více zajímají o rychlost svého připojení, pouze 17 % z nich tyto informace nezná.

Čím vyšší dosažené vzdělání, tím více lidé využívají e-mailovou komunikaci. Tři čtvrtiny lidí s vysokoškolským diplomem denně používá svůj e-mailový účet, lidí bez maturity je ve srovnání s tím o více než třetinu méně (49 %). Více než polovina lidí ve všech věkových skupinách kontroluje e-mail několikrát denně.

Sociální sítě, jako jsou primárně Facebook, Twitter, Google+ a další, využívají v Česku více ženy než muži, a to v poměru 64 % ku 43 %. Se zvyšujícím se věkem zájem o sociální sítě klesá – několikrát denně je na sociálních sítích 73 % mladých lidí ve věku 18 až 29 let, ve věku 30 až 44 let pouze 54 % a starších 45 let už jen 31 %.

Obdobnou klesající tendenci má užívání platforem internetových televizí a YouTube, avšak s tím rozdílem, že jsou i pro mladší ročníky méně atraktivní než sociální sítě. Videa na YouTube sleduje 34 % lidí z kategorie 18 až 29 let a pouze 6 % lidí starších 45 let a mladších 59 let.

aitom

Kliknutím na obrázek zvětšíte infografiku (zdroj: Aitom)

Výzkum proběhl na vzorku 511 respondentů.

-stk-

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.