Výzkum: Sociální sítě jsou v ČR oblíbenější u žen

Publikováno: 18. 07. 2017

Sociální sítě v České republice častěji navštěvují ženy. Oproti mužům na nich také tráví více času a přikládají jim větší důležitost. Téměř tři čtvrtiny žen (72 %), tedy o 7 procentních bodů více než mužů, je navštěvuje každý den a největší procento u nich stráví mezi jednou až čtyřmi hodinami. Nejvíce mužů se přitom vejde pod 30 minut denně. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou Stem/Mark.

Obecně platí, že nejvíce navštěvují sociální sítě mladší uživatelé a více jsou zastoupeny kategorie s nejnižším vzděláním. Z této statistiky se vymykají pouze Twitter a LinkedIn. Na Twitteru jsou mezi uživateli všechny věkové kategorie i úrovně vzdělání rovnoměrně zastoupeny. U LinkedInu odpovídá demografický profil uživatelů zaměření této sociální sítě. Největší zastoupení zde mají vysokoškolsky vzdělání lidé střední věkové kategorie.

socialmedia

Nejvíce používanou sociální je na českém trhu stále Facebook, i když aktivita na ní stále klesá. Podle průzkumu na ní nyní aktivně přispívá alespoň někdy celkem 92 % jejích uživatelů v ČR. Zatímco v loňském roce své příspěvky na Facebooku zveřejnilo každý den 21 % Čechů, letos zůstává stejně aktivních zhruba 18 % z nich. O 6 procentních bodů poklesl také počet těch, kteří přispívají alespoň jednou týdně. V současnosti jich je 42 %.

Náskok Facebooku se před ostatními sítěmi tedy postupně zmenšuje. „Preference uživatelů sociálních sítí se postupně mění. Většina z nich nyní dělí svou pozornost mezi více sítí, a zřejmě proto například u Facebooku aktivita uživatelů postupně klesá. Na jeho úkor si tedy polepšují ostatní sociální média,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

Příkladem může být Instagram, který se v poslední době těší značné oblibě a rychle roste. Každý den na Instagram přidá nový příspěvek 11 % uživatelů, a alespoň občas 74 %. „Může se to zdát pořád málo, ale jenom za rok je to výrazný nárůst. Ještě loni totiž na Instagram denně přispívalo pouze asi 7 % uživatelů,“ upozorňuje Crha.

Aktivita uživatelů od loňska narostla i u LinkedInu a Twitteru. Na LinkedIn nedával minulý rok příspěvky každý den téměř žádný Čech a na Twitter jen 2 %, letos jsou to na LinkedInu 3 %, a v případě Twitteru dokonce 7 % uživatelů.

Sběr dat proběhl formou online dotazníku na vzorku 511 osob ve věku 15–59 let. Výzkum srovnával údaje z konce 1. čtvrtletí 2016 a 2017.

-stk-

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.