PR: Dobře cílená komunikace nemusí být věda

čtvrtek, 01. ledna 1970, 01:00 PR MediaGuru

Adobe Systems uvedlo na trh studentskou edici produktů se speciálními cenami. Zadání pro PR bylo jednoduché: nejefektivněji touto informací zasáhnout co nejširší okruh potenciálních zákazníků z řad vysokoškolských studentů.

Chvíli to vypadalo jako těžký oříšek, za několik dní ale bylo jasno.

V médiích s IT zaměřením se informace rozšířila velmi rychle. Zbývalo ale vyřešit, jak pokrýt celou dobu kampaně od jara do léta a jak se dostat co nejblíže ke studentům, kteří nejsou do počítačů a software zažraní.

Vedle využití webu www.adobeprostudenty.cz a media relations jsme se proto zabývali možností nalezení kanálu, který by oslovil další studenty a bylo možné jej využít po delší dobu. Volba padla na systém výhod poskytovaných studentům, držitelům mezinárodních karet ISIC. Tuto kartu, vydávanou společností GTS Alive, využívá v České Republice 220 tisíc studentů, což představuje přes 90 procent studentů vysokých škol v ČR! Poprvé si tak o studentských edicích software přečetli v magazínu Alive, distribuovaném v nákladu 25 tisíc kusů přímo držitelům karet. Článek si mohlo přečíst také 60 tisíc příjemců e-mailového newsletteru. V tu chvíli byla nabídka Adobe Student Edition uveřejněna na webu www.alive.cz v podobě článku i zařazení do seznamu poskytovaných výhod a slev. Web je držiteli karet často využíván právě pro zjištění, jaké slevy mohou využít. Vyvrcholením kampaně mezi studenty bylo partnerství Adobe na akci ISIC Tour – propagační roadshow po vysokých školách, pořádané na jaře a na podzim. Jarní kolo proběhlo na 13. vysokých školách v celé ČR. Informace o ISIC Tour se hodila i společnosti Adobe k vlastní propagaci a zároveň se objevila v médiích, které ji díky zajímavému nápadu zařadili do rubrik událostí a proběhlých akcí, což zvýšilo povědomí o Adobe nejen u studentů.

Celá akce, kterou Adobe vyhodnotilo jako úspěšnou, byla zajímavá i pro nás. Ukázala, že vedle zažitých postupů nebo hledání složitých cest je možné často sáhnout po řešení, které je po ruce.Co je studentský balíček? Sleva na produkt pro studenta! Jak ji nejlépe poskytnout a propagovat? V systému slev pro studenty!