Kellog's hlásí: ROI online reklamy předčí TV

úterý, 09. září 2008, 10:08 Internet & Mobil MediaGuru

Přední americký výrobce cereálií Kellogg's hlásí, že návratnost reklamních investic v online médiích předčila Return On Investments (ROI) TV reklamy.

Stalo se tak na každoroční konferenci Back to School Consumer Conference a delegátům konference to sdělil CMO společnosti Kellogg's Mark Baynes.

Když vyhodnocoval aktivity značky Special K za posledních osmnáct měsíců, Baynes řekl "Jsme stále relativně na začátku našeho hodnocení, ale analýzy aktivit Special K ... ukazují, že návratnost digitálních médií předčí RoI [TV] vysílání."

Kontextem těchto aktivit je nedávné zvyšování cen na trhu potravin způsobené růstem komodit v minulosti. Výrobci potravin museli reagovat na zvýšené ceny vstupů a následně pak zdražit i cenu finálních výrobků. Díky zvýšení cen pak byli nuceni značku rovněž podpořit v médiích. Podobně se choval výrobce H J Heinz. Padly i další argumenty ve prospěch digitálních médií, přečíst si je můžete na serveru WARC.

Není sporu o tom, že reklama na internetu je perspektivní záležitost - je třeba ale mít na paměti, že v USA je přece jen odlišná situace. Penetrace internetu v USA je 71% (podle www.internetworldstats.com), zatímco u nás okolo 52%, jiná je doba strávená u internetu, jiné jsou využívané služby atd. atp.

Nicméně jeden závěr si přece jen vezměme: není od věci počítat s tím, že když už máme za drahé peníze natočený TV spot, je vhodné uvažovat o případném nasazení tohoto spotu na internetu (ve formě videobanneru) a tedy si zajistit dopředu i autorská práva pro použití TV spotu i na internetu. (Což neznamená autorská práva pro území ČR, protože uživatelé nám na internet přistupují i z jiných zemí).

Co na konferenci ještě zaznělo a nás pobavilo?

Analytikovi UBS David Palmerovi se podařilo najít alespoň špetku optimismu ve všeobecné skepsi na americkém trhu: díky vyšší nezaměstnanosti se budou více prodávat cereálie... Cože? Ano, cereálie se budou prodávat více. Palmer to zdůvodňuje tím, že lidé budou více snídat doma - protože nebudou mít po ránu kam jít, nebudou mít nic na práci (hahaha), tak budou více zůstávat doma a snídat cereálie. Ano, u nás v Čechách říkáme, "všechno zlé je pro něco dobré."

Zdroj: WARC a PHD