Webové stránky musí mluvit

pondělí, 11. května 2009, 17:43 Internet & Mobil MediaGuru

Webové stránky se nečtou, ale prohlíží! Provázanost textového obsahu a grafické podoby by měla aktivně promlouvat, každý pohled je třeba nejprve přilákat.

Ochota dlouho listovat v novinách nebo odborném časopisu je výrazně větší, než ochota prohlížet si webové stránky. Čekáme, že nás obsah webových stránek osloví sám, protože jsme zvyklí na interaktivní prostředí. Jak takového efektu docílíme?

Webové stránky, které obsahují aktuální informace, novinky a neformální komentáře k dění ve společnosti - to jsou stránky, které mluví! Právě skutečně aktuální novinky jsou hlavním faktorem, který ovlivní ochotu návštěvníka komunikovat - tedy zanechat Vám požadavek či objednávku.

„Tři až šest vteřin, tak málo máme, abychom zaujali.“

Lidský mozek je v určitých věcech snad až příliš jednoduchý. První dojem, který získáme při pohovoru nebo při seznamování, se řídí podle pevných, vědomě málo kontrolovaných aspektů. Vnímání a webové stránky fungují podobně:

1) Buďme střídmí: Na začátek je lepší říct méně než více. Nechme uživatele, ať si vybere tu informaci, kterou sám chce.

2) Udržujme bezpečný odstup: Čistý design a prostor dává uživateli pocit bezpečí. Příliš výrazná písma a bannery odrazují.

3) Oslovení musí být osobní: Fotka sympatické tváře a vlídné neformální slovo každého potěší. Trocha informací ze zákulisí vzbuzuje důvěru a naladí na správnou vlnu.

4) V novém prostředí chceme vidět cestu zpět: Uživatel musí mít vždy absolutní přehled o své pozici na stránkách. Nadhled mu dává sebedůvěru.

Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem. Do určité míry jsme si ale všichni podobní. Webové stránky by měly tuto míru najít a držet se jí.